DrPhD Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei Jeg er ganske lei av å lage sider via Webs, piczo, og slike gratis-tjenester. Ønsker å lage eget materiale, spesifikt egne webdesign og funksjoner. Har ikke studert HTML eller CSS, men vurderer sterkt å gjøre det. Men ingen av de programmeringsspråkene lager selve designet, hvordan gjør man det? Noen som vet om noen bra gratis-programmer? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 det er vel strengt tatt HTML og CSS som lager selve designet. du tenker kanskje på WYSIWYG-programmer? skal du skrive koden selv er Notepad++ mest brukt hvis en skal skrive kildekoden selv men Microsoft Frontpage og Adobe InDesign er eksepler på to WYSIWYG-editorer. Lenke til kommentar
CherryFreak Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Last ned en Adobe Dreamweaver trial, og prøv deg frem der! Masse gode tutorials på youtube og ellers rundt på nett Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 notepad++ er alt du trenger i livet Lenke til kommentar
agm Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Ønsker å lage eget materiale, spesifikt egne webdesign og funksjoner. Har ikke studert HTML eller CSS, men vurderer sterkt å gjøre det. Men ingen av de programmeringsspråkene lager selve designet, hvordan gjør man det? Noen som vet om noen bra gratis-programmer? Nå er det vel, som det sies her, i stor grad CSS som styrer layouten på siden. Og hiver meg på ilpostino og cruzader - liker godt Notepad++ til alt av kode. Men om du med "designet" tenker på de grafiske elementene, så kan du jo f.eks. ta en titt på GIMP Lenke til kommentar
War Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Netobject , er wysiwyg , men du mekker alt selv. Hvis du vil kan jeg sende deg noen pdf / pensum i html og css , selv om finnes w3schools finnes. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 … selv om finnes w3schools finnes. Bruk heller HTML Dog fremfor w3schools! Lenke til kommentar
GoldenHymn90 Skrevet 8. februar 2011 Del Skrevet 8. februar 2011 Jeg gikk fra Notepad til Notepad++, og jeg må si det er mye mer praktisk! Har aldri hatt noe til overs for WYSIWYG, så jeg holder meg fortsett til manuell koding. Lenke til kommentar
Merko Skrevet 12. februar 2011 Del Skrevet 12. februar 2011 Som flere har nevnt, så bør du teste ut Adobe Dreamweaver CS5. Utrolig mange funksjoner der som man ikke finner i andre editorer som notepad etc. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå