AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 I det siste har jeg av en eller annen grunn tenkt på å puste noe ofte. Det som skjer da, er at jeg må puste manuellt, helt til jeg glemmer det. Da skjer det automatisk igjen som oftest. Hos legen har jeg blitt bedt om å puste inn og ut, men har ikke skjedd da. Utrolig irriterende. Noen flere som kjenner til dette? (håper anonymtingen funker!) 1 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Trenger man å være anonym for å spørre ett likt spørsmål? Tror dette egentlig er likt for de fleste. Tenker jeg på å puste så må jeg også puste manuelt en stund. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er jo helt normalt. Du er et menneske. Lev med konsekvensene. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Greia er den at det skjer oftere enn før, men om normalt, får jeg vel overleve. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Høres ut som en tvangstanke. Har du prøvd å ikke puste? Hva skjer da? (Si ifra hvis du har tenkt å prøve, og hvis du ikke svarer innen en time, sier jeg ifra meg alt ansvar for eventuelle konsekvenser av mitt forslag ) 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Om jeg prøver å ikke puste for å se om det funker, glemmer jeg det, så blir påmindt, da jeg ikke begynner automatisk igjen. Var iallefall slik tidligere idag. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Nå vet jeg ingenting om din medisinske helse, men tror at dette sitter kun i hodet ditt. I utgangspunktet vil ikke man ikke slutte å puste av seg selv. Kroppen har en "pusterefleks" som gjør at den automatisk vil trekke til seg luft med lungene hvis hjernen får for lite oksygen. Du kan prøve å holde pusten "mentalt". Holder du lenge nok (mest sansynligvis vil du ikke klare det), vil du til slutt besvime, men kroppens "pusterefleks" vil sørge for at lungene fremdeles vil fungere og du fortsetter å puste. (Med forbehold om at kroppens fysiologiske egenskaper ikke har forandret seg siden naturfagstimene på videregående skole år 1999) Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Har noe astma, og ikke tatt medisin på litt over 1,5 år, men tror ville fått problemer tidligere om det var feilen. Ser ikke helt poenget med å prøve å besvime, så tror jeg heller puster manuellt til jeg glemmer det, og.. kroppen tar over. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Mente selvfølgelig ikke at du skulle prøve å besvime. Var kun ment for å forklare at hvis du prøver å ikke tenke på at du MÅ puste manuelt, så vil kroppen automatisk puste "av seg selv". Nå er jeg på ingen måte noe psykolog eller doktor, men kanskje du kan prøve å gjøre noe annet hvor du må bruke pusten din, når disse tankene kommer over deg. F.eks. begynne å snakke, synge, plystre. Noe som distraherer deg fra å puste "manuelt". Endret 29. januar 2011 av fAight Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå