930A0029225AA4C28B8EF095B679285EAAE27078 Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Hei. Jeg prøver å få mod_rewrite til å fungere på en måte her men blir ikke helt som jeg vil. Og er kanskje i overkant tungvindt slik jeg har det nå? Det jeg ønsker er dette: - "subdomene.domene.no" går til /home/domene/public_html/subdomene/ - "www.domene.no" går til /home/domene/public_html/www/ - "mappeSomIkkeEksisterer.domene.no" går til /home/domene/public_html/mappeSomIkkeEksisterer/ - "www.brukerSomIkkeEksisterer.no" går til /var/www/ - 19.2.3.2 (IP til boks) går til /var/www/ Og dersom subdomene ikke eksisterer (altså www mappen i public_html ikke eksisterer) skal den bruke /home/domene/public_html som utgangspunkt. Den funker nesten nå, men føler den er tungvind. Og med IP adresser funker den ikke. Noen som kan hjelpe meg igang med dette? Igjen domene: subdomene.domene.no "domene" er brukeren "subdomene" er undermappe i /home/BRUKER/public_html/ Dersom ikke brukeren eksisterer gå til /var/www/ Dersom ikke subdomenemappen eksisterer gå til /home/bruker/public_html/www/ Dersom ikke www eksisterer bruk public_html som skal eksistere Gjerne dersom ikke public_html eksisterer gå til en feilmelding f.eks /var/www/error.html RewriteEngine on RewriteMap lowercase int:tolower RewriteLog /var/log/mod_rewrite/log.txt RewriteLogLevel 5 # # Check if ANY subdomain given, else give www. # RewriteCond %{SERVER_NAME}%{REQUEST_URI} ^([a-z-]+)\.[a-z]+/(.*)$ RewriteCond /home/%1/ -d RewriteRule .* /home/%1/public_html/www/%2 [L] # # Check if subdomain, domain does exist, # RewriteCond %{SERVER_NAME}%{REQUEST_URI} ([a-z-]+)\.([a-z-]+)\.[a-z]+/(.*)$ RewriteCond /home/%2 -d RewriteCond /home/%2/public_html/%1/ -d RewriteRule .* /home/%2/public_html/%1/%3 [L] # Check if the subdomain exists RewriteCond %{SERVER_NAME}%{REQUEST_URI} ([a-z-]+)\.([a-z-]+)\.[a-z]+/(.*)$ RewriteCond /home/%2/public_html/%1/ !-d RewriteRule .* /home/%2/public_html/www/%3 [L] # Check if the domain user exists RewriteCond %{SERVER_NAME}%{REQUEST_URI} ([a-z-]+)\.([a-z-]+)\.[a-z]+/(.*)$ RewriteCond /home/%2/ !-d RewriteRule .* /var/www/%3 [L] Endret 29. januar 2011 av ziller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå