Gå til innhold

Internett tom for Iper om 4 DAGER.

NeEeO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det är kinesernas fel. De borde lära sig att inte föda barn som kaniner.

Jag förstår inte varför man inte kan ha "text-ip"?

Min "text-ip" kunde vara "illraade.tele2.2011.se" eller något.

Frå E24 Forum:

Lure løsninger av typen "bytte ut et tall med en bokstav" eller "slenge på et ekstra tall" vitner om total mangel på forståelse for problemstillingen. Det er ikke "bare" å gjøre slike endringer når all programvare og nettverksutstyr i verden forventer at en IP-adresse ser ut slik IPv4 gjør i dag. Det er både dyrt og komplisert å gjøre dette, og det hjelper slett ikke at en samlet IT-bransje har ignorert hele problemet i over 10 år.

For å gjere det endå klarare, IPv4 vart definert i 1981, så det er ein ganske lang periode der IPv4-utstyr er utvikla og teke i bruk. Difor er det ikkje bare-bare.

Eg trur dei fleste vert skuffa når teljarane kjem til 0, sidan det ikkje skjer noko då. Det er når dei regionale tildelingsorgana (*NIC) går tomme me vil byrje å sjå konsekvensane. Og det er endå ei stund til.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skjer det noe da egentlig? Kan ikke se for meg at det blir noe dramatisk dommedag, minner meg litt om 1999/2000 saken, men what do i know? :whistle: Det er vel bare at alle mulig IP adresser har blitt tatt i bruk minst en gang? Det ligger vel nok av dem "slengt" rundt om kring som man kan ta? Eller får man plutselig ikke mulighet til å kjøpe ny PCer, rutere osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...