Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Får ikke internett, prøvd "alt"

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg og dama har flytta til ny leilighet, så det er ny router og alt. Problemet er at jeg ikke får nett på dama sin pc. Vi bruker begge trådløst nett, og jeg har tilgang til internett. Hun har hatt internett ved to tilfeller - da ikke veldig lenge av gangen. Har ikke vært noe spesielt som har skjedd de to gangene, såvidt jeg vet.

Får koblet pcen hennes til nettverket og alt, men får ikke nett.. Det jeg synes er litt rart, er at jeg når jeg velger å motta ip-adresse og sånt automatisk på hennes pc, så får jeg en ip-adresse som starter med 192.168.1.x, mens på min pc har jeg 192.168.10.x .. Reagerte litt på dette. Prøvde jo da å sette ip'en til 192.168.10.3 på hennes pc, og samme standard gateway og sånt, da fant ihvertfall pcene hverandre, men fortsatt ikke noe nett.

Jeg har prøvd noen ting

- netsh winsock reset cataloges

- ipconfig /release , /renew

- oppdatert drivere på nettverkskort

- disablet/enablet og avinstallert nettverkskort

- brukt windows innbygde "reparere" tilbkobling

- satt manuell ip/subnet/gateway og automatisk

- disablet alt av AV og brannmur

- resatt router

Setter virkelig pris på hjelp..har ikke igjen så mange ting å teste nå, for å si det mildt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den nye routeren , står sen i N-nett? B/g/mixed?

Kan det hende du har N og hun bare b/g? osv?

Sett i kabel og log inn på den med ip og sjekk hva den sender i, mixed er jo kjekt uansett for muligheten det tilbyr andre.

Sett i kabel og log inn på den med ip og sjekk hva den sender i, mixed er jo kjekt uansett for muligheten det tilbyr andre.

Lenke til kommentar

Jeg tenkte på det samme, men hvordan kan nettet ha funket litt hos henne da?

Og uansett, så har hun b/g/n.. Det er dette på EEE 1000H pcene.

Lenke til kommentar

Okey, da må det vente. Har ingen tpkabel i nærheten her som jeg kan bruke. Funker nok med kabel, ja - men det er ikke en mulighet. Andre forslag til jeg får testet mixedmode?

Endret av Minsc
Lenke til kommentar

Hvordan er nettverket koblet sammen? Hvilke type enheter? Sikker på at det ikke er 2 DHCP servere på nettet ditt? Problemet kan være DNS. Gi dama di en IP i ditt område og tilhørende subnetmask. Prøv så å bruke en av google sine DNS servere som DNS server. Google sine er 8.8.8.8 og 8.8.4.4

Lenke til kommentar

Hvordan er nettverket koblet sammen? Hvilke type enheter? Sikker på at det ikke er 2 DHCP servere på nettet ditt? Problemet kan være DNS. Gi dama di en IP i ditt område og tilhørende subnetmask. Prøv så å bruke en av google sine DNS servere som DNS server. Google sine er 8.8.8.8 og 8.8.4.4

Var ikke vanskeligere enn at DNS var problemet, ja. At jeg ikke tenkte på det :whistle: Uansett, takk for løsningen! : D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...