Gå til innhold

Har et stort problem..

Anbefalte innlegg

Kjæresten min har en data(rimelig ny), som streiker ganske så mye de siste dagene..

Hun har en data fra Psdata.no , winXP Norsk..

Det hele startet for noen dager siden, med at hver gang jeg prøvde å få opp "Windows oppgavebehandler" (ctrl+alt+delete), så kom den ikke... ikonet kom noen ganger opp som vanlig nederst til høyre(vedsiden av klokken), men når jeg tok musen i nærheten der, så forsvant ikonet... dette skjedde hver gang jeg prøvde å få opp "Windows Oppgavebehandling"..

Men de 2-3 siste dagene, så har det seg slik at maskinen skrur seg av(eller, skjermen blir svart, så starter den opp igjen helt fra begynnelsen av) sporadisk.. det skjer kansje bare etter at vi har åpnet IE, eller har 2programmer på samtidig.. og HELE tiden hører vi at maskinen jobber mye mer enn vanligvis...

er det noen som vet hva som kan ha ført til dette? Og hvordan vi kan få ordnet det??

Håper det er noen som kan hjelpe meg, trenger svar fortest mulig

På Forhånd Takk

Stefan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som lite minne eller virus. automatisk restart kan være pga det er lite minne å at den står på automatisk restart ved bluescreen.

PS: les retningslinjer angående posting og bruk av emne felt

Lenke til kommentar

Overoppheting, defekt ram er to mulige feil her.

Er det windows XP? Forsøk å starte maskinen i sikkerhets / safe modus, se om du får samme feil da. Sjekk eventloggen, sier den noe (eventvwr.exe) om hva som skjedde rett før restart? Forsøk også å disable boot on bluescreen så kan du kanskje se den gå i en blåskjerm og se hva slags feil du får.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...