Jostein K. Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Heihei! De siste to månedene har jeg trent relativt mye styrke, og jeg har trappet ned på spinning/løping ettersom jeg er redd for å forbrenne muskelmasse, om det gir noen mening. Det jeg lurer på er altså: vil jeg bare miste fett ved å sykle og løpe, eller kan jeg i tillegg miste muskelmasse? Vil det hemme muskelveksten i overkroppen? Takk! Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Både ja og nei, Kcal-overskudd eller underskudd? Ved 3g protein pr kg kroppsvekt sammen med styrketrening så beholder du muskelmassen ganske bra. Iallefall om du ikke er på en deff , så du kan spise etter alle kcal du forbrenner med løpingen. Den burde også finne sted min 3 timer etter styrketreningen, helst en annen dag. Men hvorfor løper du? Bedre kondisjon? Det er motstridende signaler VS treningen, og vil du komme noen veg med treningen / øke i muskelmasse osv så er løpingen et hinder som du må overkomme med hjelp av å spise tilbake kcal osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå