Gunfreak Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Her er en lite over tv serie episoder som fortjener å bli hørt om. Dette er delvis mini anmeldelser og delivs en måte å gi disse episodene litt velforjent publisitet. Vi begynner med en episode som har blitt kalt beste timen i tv historien. Og beste episode noen gang på tv. Episoden er siste episode i sesong 2 av The West Wing, kalt Two Cathedrals I denne episoden må Presidenten bestemme om han skal prøve for 4 nye år i det hvitehuset, men det er ikke så lett. Episoden er dramatisk perfekt, presatasjonen til Martin Sheen, ville vært oscar nominert om det var en film. Filmen bruker også sangen Brothers in Arms av Dire Straights til perfekt timing. Neste Episode er All Good things Dette er siste episode av Star Trek The Next Generation, og viser at alle 7 sesonger av serien har vært en sammenhengende prøve av menneskeheten Som startet i Første episode. I episoden står livet til alle levende vesner på jorda som har levd eller kommer til å leve i fare. Episoden er ikke noe action film, men den har knakende god drama og ikke minst en fantastisk sci fi gåte å løse. Og det er dette som er TNG, hele serien kan forklares viss man ser denne episoden, det er sci fi på sitt reneste, og den er optemistisk, mennesker kan bli bedre, verden vil bli bedre. Den beste Episoden av de ca. 750 episoder av stat trek. Viss All good things er den beste star trek episoden, er In the Pale Moonlight den nest beste, det forteller hva en mann er villig til å gjøre for å redde hundevis av milliarder av liv. Inkludert mord og assasinering. Fortalt av en mann med dårlig samvittighet, men kanskje en han må leve med. Vi går vekk fra sci fi, og går over til to andre kult serier. Sesong 6 av Buffy the vampire slayer er en mørk sesong, og Once more with a feeling er både mørk og samtidig veldig morsom som er typisk buffyverse, men episoden er unik i at det er en musikal, og en av de beste laget, jeg setter Bare Hair og Rocky horror over denne episoden, den er extenden med gode 50 minutter mer enn vanlige episoder, den er fulle av gode sanger og nummere, epiosden viser bare at Joss Wheadon er en muti geni. Vi hopper fra Buffy til Angel, og til siste episode av serien, Not Fade Away Første gang jeg så den var jeg bare HVA FAEN, de kan ikke ende serien på denne måten, men har senere skjønt hvor fantastisk bra denne episoden er, det er ikke en avslutting, fordi man aldri slutter å slåss den gode kampen, episoden er ni trist, rørende og rå bra. Siste i denne omgang(det kommer flere) Er Lost City Dette er siste episode av sesong 7 av Star Gate SG1, dette er min yndings episode fra den serien(som er min yndings serie) Her må SG1 stoppe en invasjon av jorda men den eneste måten å gjøre det på er å finne en forsunnet by et sted i galaxen. Episoden har en avslutting som får men til å hoppe i soffaen og juble, den har flotte digitale effekter, vakker musikk og den kicker bare ass. Neste post vil ha episoder fra serier som Babylon 5, Hornblower og MASH Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå