Gå til innhold

Får ikke koblet til Steam, BF2 eller torrents. Har prøvd åpning av porter

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har de siste 2 ukene hatt problemer med Steam og Battlefield 2. Får opp feilmeldingen "The server has refused the connection" i BF2 og "To run Steam, you must first connect to the Internet" i Steam. Torrents er heller ikke særlig villige til å laste.

Dette skjedde helt plutselig og helt uten noen oppdatering e.l. Jeg har Telenor og ZyXel P2602 ruter.

Har prøvd å åpne porter til Steam ved å følge denne guiden:

http://moya.zyxel.no/multimodem/NAT_v01.pdf

Til dette har jeg dog et spørsmål. Hva skal jeg sette på "Server IP address"? 10.0.0.138 siden dette er ruteren sin?

Legger ved bilde av hvordan "Firewall" ser ut. Ser det riktig ut?

Jeg har forresten ingen brannmur o.l som blokkerer på denne pc-en, og det skjer det samme på alle pc-er i nettverket. Jeg har heller ikke muligheten til å koble til internett direkte til veggen uten ruteren.

post-91083-0-86218700-1296328728_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke, tror ikke det?

I "Detaljer for nettverkstilkobling" står det at IPv4-adresse: 10.0.0.1 og at Standard IPv4-gateway = 10.0.0.138

Hvilken skal jeg da gå for? Hvis jeg da velger 10.0.0.1, vil da portene kun være åpnet for min pc, og ikke de andre på nettverket?

Lenke til kommentar

Ja, porten blir tilgjengelig kun på den pcen.

Men om du ikke har fast/statisk ip så må du ordne det først, ip som tildeles automatisk fra modem skifter, og da fungerer det ikke.

EDIT

Du kan ta en kikk her angående statisk ip.

http://blog.mclaughlinsoftware.com/2009/11/26/windows-7-static-ip/

Eks oppsett hos deg.

Ip address:

10.0.0.1

Subnet mask:

255.255.255.0

Default gateway(ip til modem):

10.0.0.138

Preferred Dns server (samme som modem):

10.0.0.138

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Når det gjelder at det plutselig ble problem så ville jeg ha ringt telenor og sjekket opp, siden det kom brått, de kan sjekke om alt er iorden med modem og linje.

Statisk ip er ikke noe en må ha, men greit om en har behov for det, om spill må ha åpne porter for å virke, nedlastning, etc.

Endret av arjato
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...