lur4d Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Som tittelen sier; hva er det jeg kan gjøre for å få pc'en min så "clean" som mulig, UTEN å måtte reformatere hele greia? Er sikkert bare meg, men jeg ser på reformatering som utrolig slitsomt... Kom gjerne med forslag til ymse programmer av forskjellige slag som kan hjelpe, etc. etc. Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er mindre slitsomt å formatere en disk og sette opp operativsystemet på nytt enn å begynne å skulle "reparere" på ting etter at maskinen har vært brukt i lengere tid. Når det er sagt så kan du avinstallere all programvare og fjerne det som enda ligger i programkatalogen, og installere windows på nytt uten å formatere disken og så kjøre inn alle oppgraderingene og installere programmene på nytt. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Som tittelen sier; hva er det jeg kan gjøre for å få pc'en min så "clean" som mulig, UTEN å måtte reformatere hele greia? En reformatering med reinstallasjon av operativsystemet er eneste vei til å få "clean" maskin. Uansett hva du benyyer av knep for avinstallering m.m. vil det alltid ligge igjen småbiter her og der (inkl. i registry). Lenke til kommentar
lur4d Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Finnes det et program hvor jeg kan lagre et "image" av windowsen like etter jeg har formatert? Sånn at neste gang jeg skal formatere så kan jeg bare loade imaget, så blir det akkurat som om det er formatert på nytt. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Trist at det ikke finnes annen måte å få en ren maskin en reformatering, og selv om man tar image så er imaget fort gammelt etter ei tid fordi det stadig kommer oppdateringer til at mulig. Og installasjon av software tar tid med alle instillingene som skal tilpasses hver gang man installerer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå