Gå til innhold

En kompis Fikk bot+utstl. for å ha kjørt uten førerkort


peace2

Anbefalte innlegg

Jeg fikk 6 mnd + 2500 i bot. 15 år og kjørte rundt i bil.

Under den kriminelle lavalder.

 

On-topic: Gogo, straffen er grei nok. Er han så idiot at han kjører uten lappen så får han ta smellen også.

 

Ang. prisen på lappen så var ikke jeg mye over 12000-13000, så enten var jeg veldig flink, dere veldig dårlige, eller så er det veldig mye dyrere sørafor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare kommentere den der Jimbolaia Jones. Den kriminelle lavalder i Norge er 15 år, så han var altså ikke under.

Åh, jeg forveksla den og den seksuelle lavalder med Islands :ermm: Jeg bruker å gjøre det :blush:

 

EDIT: Altså at Norges kriminelle er 16, og seksuelle er 15, som Island har, og ikke Norge.

Endret av Jimbolaia Jones
Lenke til kommentar

Må bare kommentere den der Jimbolaia Jones. Den kriminelle lavalder i Norge er 15 år, så han var altså ikke under.

Åh, jeg forveksla den og den seksuelle lavalder med Islands :ermm: Jeg bruker å gjøre det :blush:

 

EDIT: Altså at Norges kriminelle er 16, og seksuelle er 15, som Island har, og ikke Norge.

Nå flytter jeg til Island :p

Lenke til kommentar

En kompis av meg Fikk bot på 8000 KR + 6 mnd utsettelse for å ha kjørt uten å ha gyldig førerkort.

På hvilken måte hadde han ikke gyldig førerkort?

En kompis av meg fikk førerkortet inndratt fordi han manglet mørkekjøringen. PÅ SOMMEREN! Heia Norge og aspiranter i politiet :lol:

 

Ser det er mange TULLINGER i denne tråden som diskuterer en sak hvor få eller ingen fakta er presentert... :lol:

Endret av Doofenschmitz
Lenke til kommentar

I Nord-Norge går det greit uten mørekjøring, men fra Mosjøen og sørover er det 100% nødvendig med mørkekjøringstreningen før man får lov til å kjøre, på sommeren that is.

 

Her i Lofoten, så kan man våkne 12 på natta og se ut og tro at det er en overskya dag, klokka 12 på formiddagen. Alltid like moro å bli helt døgnvill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

En ting er at du blir forsøkt mobbet om du nevner andre reaksjoner enn de vi ser i dag, når det gjelder straff, men det går vel ann å begrunne hvorfor en strengere straff er bedre annet enn å bare si det?

 

Enten er du fan av Dr.Phil eller FrP, hva FAEN er det for noe piss å si? Hvor intellektuellt lammet er dere egentlig? ..Det er ikke noe poeng i å diskutere med idioter uansett.

 

Strengere straffer fører til mer kriminalitet, mildere straffer fører til mindre kriminalitet. Det er SLIK DET ER. Så hvorfor kan dere ikke komme med noen begrunnelser for at det dere mener er best? Jeg prøver hvertfall, men det gjør jo ikke dere når dere er mer opptatt av å mobbe enn å motbevise, ikke minst vri det jeg sier til å høres ut som det motsatte, eller forstår dere ikke hva jeg skriver og snakker om?

 

Det kan være det samme. Norge er jo verdens beste land, hvilket betyr at det aldri kan bli noe bedre.

Lenke til kommentar

Ser det er mange TULLINGER i denne tråden som diskuterer en sak hvor få eller ingen fakta er presentert... :lol:

Faktum 1: Han kjørte bil.

Faktum 2: Han hadde ikkje førarkort.

 

Kva meir treng du?

Trådstarter spør: "bota ble betalt men jeg syntes det var alt for mye , synes ikke dere det?"

Hva vet du om at han ikke hade førerkort? TS skriver: "å ha kjørt uten å ha gyldig førerkort."

Det kan være som jeg tidligere har nevnt at sjåføren ikke hadde mørkekjøring eller andre tillegg.

 

I den sammenhengen synes jeg straffen var latterlig.

Om han kjørte uten å ha kjørt opp og aldri har hatt lappen eller har mistet den av andre grunner så synes jeg straffen er kurant.

 

 

Er du kanskje en av de som bryr seg om "e-peen"? ;)

Lenke til kommentar

Strengere straffer fører til mer kriminalitet, mildere straffer fører til mindre kriminalitet. Det er SLIK DET ER. Så hvorfor kan dere ikke komme med noen begrunnelser for at det dere mener er best?

 

Eh, den ser jeg ikke helt?

 

Ville du valgt å kjøre uten lappen (si du er 17år) hvis du risikerte 50.000kr i bot og utsettelse til du er 25år? 6mnd utsettelse og 8000kr er etter min mening en litt for "lett" straff. Men det er nå bare meg :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...