ReGaiN Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Failure when attempting to copy boot files Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hmm.. vi kunne gå via recovery, men Ok vi prøver: -enable for "vise skjulte system filer" fra mappe alternativer i control panel. -kopiere bootmgr fra F: til C: -kopiere den boot folder fra F: til c: (det er ikke alt som kan kopierers men prøve allikevel) Deretter skal du kjøre fra cmd bcdedit -enum all > c:\minbcd.txt. I c: vil du finne det minbcd.txt file, Vedlegge her. Så vil jeg se om å få litt oversikt om hvorfor og komme med mer. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Når jeg kjørte bcdedit -enum all > c:\minbcd.txt i cmd, fikk jeg bare access denied Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Du kjører CMD som administator, ikke sant? Skrive CMD i søkefelt, når den kommer opp i lista overst, høyre klikk på den og velg kjør som admin, Vi sier at du har nå kopiert bootmgr og den \boot folder fra F: til C: fra cmd igjen bcdedit /export -store c:\boot\bcd bcdedit -store c:\boot\bcd -set {bootmgr} device partition=c: bcdedit -store c:\boot\bcd -v se etter at den første entry i den (overst) sier at windows boot manager er på device partition=C: Du kan reboot og prøve å starte fra med bootdisk den med windows i. Endret 30. januar 2011 av wiberos Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Det er bare en bruker på pcen, og den er administrator. Men det som er rart er at jeg ikke fikk installert VLC fordi jeg måtte være admin.. skjønner ikke bæret.. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er bare en bruker på pcen, og den er administrator. Men det som er rart er at jeg ikke fikk installert VLC fordi jeg måtte være admin.. skjønner ikke bæret.. slik ser det ut med admin Lenke til kommentar
007CD Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Du kjører ikke permanent admin på Windows 7 eller Vista selv om kontoen er administrator. Rettighetene har du, men programmene får ikke disse rettighetene før du tillater det med "Run as administrator". Riktignok er den ikke så effektiv som hos Linux, men om den hadde vært det så har mange programmer hatt problemer med å kjøre om de var utviklet før Windows Vista. Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Du kjører CMD som administator, ikke sant? Skrive CMD i søkefelt, når den kommer opp i lista overst, høyre klikk på den og velg kjør som admin, Vi sier at du har nå kopiert bootmgr og den \boot folder fra F: til C: fra cmd igjen bcdedit /export -store c:\boot\bcd bcdedit -store c:\boot\bcd -set {bootmgr} device partition=c: bcdedit -store c:\boot\bcd -v se etter at den første entry i den (overst) sier at windows boot manager er på device partition=C: Du kan reboot og prøve å starte fra med bootdisk den med windows i. Cmd'en er akkurat som på det bildet. Når jeg skrev inn den første kommandoen fikk jeg opp: The store export command is invalid. Run "bcdedit /?" for command line assistance. The parameter is incorrect. Endret 30. januar 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Har du kopiert den boot folder fra F: til C: Samler alt igjen: -kopiere den boot folder fra F: til C: (skip på de filene du får problem med, det er helt ok) -kopiere det bootmgr file fra F: til C: fra cmd -bcdedit /export -store c:\boot\bcd -bcdedit -store c:\boot\bcd -set {bootmgr} device partition=c: Endret 30. januar 2011 av wiberos Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) har kopiert alle filene over til c: Virker ikke som bcdedit /export er en kommado.. Endret 30. januar 2011 av ReGaiN Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Har du mellomrom mellom bcdedit og /export? Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Har du mellomrom mellom bcdedit og /export? ja Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 får du noe som helst output på det her da? bcdedit -v Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 The boot configuration data store could not be opened. Access is denied Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ja her er ikke slik det burde. Jeg skal skrive kommandoer slik at du kan lage en, men til da jeg ønsker å bekrefte at du klarer det her bcdedit -createstore c:\boot\bcd Lenke til kommentar
ReGaiN Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 The store creation operation has failed. access i denied Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Her er vi nok på mer komplisert forhold enn normalt. Om du ikke skal installere windows på nytt, så må vi arbeide med det i morgen. Da kan vi prøve å forstå mer. Men å starte å gi rettigheter og alt det der blir ikke helt riktig. Bruke windows litt, prøve diverse funkjoner, som å installere progs osv, slik at du registrer om noe annet "merkelig oppførsel. Det er noe som er ikke riktig med det F: og de 20 gb, og usikker om relevanse i det, bortset fra system filene. Det er mange spørsmål, men vi prøver mer i morgen, om du ikke velger å installere på nytt i mellom tiden. 03.02.2011 Har ikke fulgt med her siden ovenevnte. Har du noe mer å add, slik at vi konkludere med noe eller annet? bare for the record also, slik at andre kan finne det her til noe fornuftig? Endret 3. februar 2011 av wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå