nvik Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Jeg har nettopp fått igjennom reklamasjon på mitt Samsung hjemmekinoanlegg (HKA) HT-TXQ120. Dette anlegget har, som Samsungs nye HKA også auto lydkalibrering. Problemet med TXQ120 var som følger: etter å ha stilt inn lyden med autokalibrering så husket ikke anlegget instillingene lengre enn til det ble satt i stand-by. Når anlegget ble vekket fra stand-by ble lyden kraftig farget av basselementet. Nå har jeg fått ett erstatningsanlegg i HKA i HT-C7550W. HKA er pent og modernisert, men faktisk har det færre tilkoblingsmuligheter enn jeg hadde på TXQ120. Etter å ha koblet opp C7550W skal jeg kjøre det i gang og da skjer det utrolige. Når jeg kommer til lydkalibreringen så kjører denne i gang i ca 30 sekund før det dukker opp en feilmelding: Autocalibration has failed - Please check that your speaker connections and place the mic at the right place. (noe sånn). Jeg har vært ute og hentet nytt anlegg, men også dette kommer opp med samme feilmelding. Jeg har kotaktet Samsung support for å høre om det er noe jeg gjør galt, men de mener dette skal være så enkelt at det ikke går ann å gjøre feil. De konkluderer da med at det er en feil på anlegget. I.o.m. at jeg har fått samme feilmelding på to anlegg så tviler jeg på dette. Er det noen andre som har problemer med å få stilt inn lyden ved hjelp av auto kalibrering? Endret 30. januar 2011 av nvik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå