Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Verdt å skifte til musikklinja?

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg går Medier og Kommunikasjon for øyeblikket, men er egentlig vedlig interessert i musikk. Jeg har vært interresert i musikk helt siden 8. klasse, men grunnen til at jeg ikke valgte musikk 1. året var dårlig intrykk av det som foregikk der samt fordommene om altfor mye vanlig fag og ikke mye mer musikk enn vi fikk på ungdomsskolen (som var 2 timer i uka. Jeg har hørt det er 6 timer i uka.

Ettersom månedene går har jeg allerede nå funnet ut at jeg ikke har lyst til å bli noe innenfor media og musikken går helt til hodet på meg! Det går ikke en dag uten musikk! Men jeg vet ikke helt om det er verdt å bytte til musikklinja ... Jeg har allerede brukt opp 1 år av Vidregående så jeg er usikker på om jeg kommer inn 3. året og dessuten er det jo vanskelig å prøve å leve av musikk.

Så er det noen som kan bekrefte / avbekrefte fordommene mine og fortelle litt om hvordan det er der, hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm.. Vanskelig å si.. Hvis ingen av medier/ kommunikasjonsfagene virker spennende, kan du slutte. Det er dog ikke alltid så lurt å slutte, men heller å fullføre.

Hvilket år går du nå? 2. vgs?

Kommer du til å utdanne deg i musikkretning? Er det noe du vil/ kommer til å leve av? Det er en viktig faktor.

Lenke til kommentar

Nei jeg går fortsatt 1. året Medier og Kommunikasjon. Jeg har so selvfølgelig lyst til å utdanne meg i en musikkrettning, og det hadde jo vært som en drøm å leve av det, men så er det jo de tonnene av artister/band som adri slår gjennom.

Egentlig valgte jeg Medier og Kommunikasjon bare for å fullføre vidregående. Kunne jo valgt studiespesialisering men der blir alle nedlesset av arbeid. Jeg liker også data så da tenkte jeg at jeg heller kunne ta Medier. Men egentlig er det innen musikk jeg vil holde på. Hver gang jeg ser et band opptre foran de massene av publikum og blaster musikken ut av forsterkerne blir jeg helt satt ut!

Lenke til kommentar

Men det er ikke alltid så lett å leve av å være i band.. Da skal du være god..

Men kan du ikke utdanne deg til f.eks produsent eller noe via musikklinjer?

Uansett så får du jo generell studiekompetanse, så du kan jo likevel bli det meste.. Det er jo også gøy, og læring for livet. Eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...