Læremester Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det der er å anse som inntekt av hobbyarbeide og da skal du verken skatte av det eller levere noe firmaregnskap, tror jeg. Men snakk med likningskontoret om dette for å gardere deg imot at de ser det på en annen måte, men med kr 3000 i året gjør de neppe det. Det er først når det kommer en null til at de begynner å vise interesse, antar jeg. Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Med så få bilag numererer du elegant for hånd Lenke til kommentar
Balsfjord Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Det er helt normalt å nummere bilag for hånd. Hvordan skulle man ellers gjort det egentlig? 1 Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Ja Men om det blir noen billag, så er det lurt å la inngående og utgående faktura ha hver sin nummerserie, f eks IF001 osv og UF001 osv, så blir de lettere å holde fra hverandre. Da må du også ha en nummerserie for alt som ikke er faktura, f eks DIV001 osv Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Vel, jeg tenker mer på selve utførelsen, er det godt nok å bare ta min kjære kulepenn og starte på "bilag 1"? Hva er normalt å gjøre? Har aldri gjort dette før Dropp "bilag" og bare skriv tallet... Har du skanner, skann gjerne inn bilaget som PDF-fil og arkiver det på data; mye enklere å lete fram igjen et bilag på data enn fra permen i bokhylla. (arkiver papirkopien også) Og til det Læremesteren nevner: Å skille mellom inngående faktura, utgående faktura og diverse-bilag kan kanskje være lurt for noen, men jeg er skeptisk til å anbefale å bruke samme nummerserie (001> ) i alle tre seriene. Da må jo i tilfelle regnskapssystemet også godta bilagsnummer med bokstaver i... La heller IF være 0-999 , UF 1000-1999 og Diverse 2000-2999 (f.eks.) Lenke til kommentar
Læremester Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Men utgående fakturaer er allerede merket med egen nummerserie, må jeg "dobbelmerke" dem? Nei, her gjør du det som er mest praktisk for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå