Gå til innhold

Trenger litt råd! Asus G73JW eller Acer 5943G

Eccer

Anbefalte innlegg

Har sett på de 2 her en stund.

29 % avslag! Med en veldig god prosessor. Og 5850 radeon med 2gb ddr3?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=610605#reviews

Eller en solid gaming pc?

https://www.deal.no/deal/default.asp?page=vare&ProdusentID=G73JW-TY209V&ref=Prisguide.no&utm_source=Teknofil.no&utm_medium=cpc&utm_campaign=G73JW-TY209V

Vil ha en gaming pc som forhåpentligvis kan takle de spillene som kommer i år.

Trenger litt hjelp til og vurdere hvilken som er det beste valget.

Endret av Eccer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har selv hatt flere acer pcer og trodde dem var konge på haugen siden man fikk mye for lite. men så slo det meg at kanskje andre merker var bedre. ofte litt dyrere men bedre. så lenste jeg igjennom mange forum, og skjønte at acer ikke var noe populært. så kjøpte jeg den du refererer til fra deal, bare på komplett og med 15 skjerm. skal si det er noe annet enn acer. utseende byggekvalitet følelse og varmeutvikling er eliminert. drar masse spill og kommer til å være bra lang tid frammover.

Lenke til kommentar

Acer står for dårlig kvalitet.

Prøv å finn en maskin som har LCD panel fra samsung (unngå AUO) og grafikk fra intel eller nvidia. Unngå AMD og ATI. Tastatur, skjerm, osv på Acer er helt ubrukelig om du er glad i skarp tekst og å skrive mye.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Siden prisen på de to er helt lik, er det ingen tvil hos meg i hvert fall - kjøp Asus'en. Bare vær klar over at det er snakk om en versjon av G73 som er i ferd med å fases ut, da Asus er på vei med G73SW, som har nyeste prosessorgenerasjon (Sandy Bridge). Men den blir dyrere.

Og derfor vil vel også G73JW falle litt i pris i den kommende måneden, helt til den plutselig ikke er å få tak i lenger. Acer'en har riktignok 4-kjerners prosessor, så hvis det er et must ... bruker du ofte noen programvare eller spill som faktisk støtter og kan gjøre en god utnyttelse av 4 kjerner?

2 GB GDDR3 minnebrikke ja ... stikkordet her er GDDR3. Mens andre produsenter bruker en versjon av HD 5850 med GDDR5 minne, som gjør dette kortet til et kraftig skjermkort for spilling, så setter Acer bare GDDR3 i det, som gjør kortet svakere ... for å spare penger. Men uansett hvilken minnetype/størrelse som sitter på, vil GTX 460M være kraftigere.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...