Tjohei Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 Nå ble jeg faderullandei meg usikker på hvordan jeg egentlig har hengt den opp. Lurer på om jeg har satt i HD'en opp ned i ramma i forhold til hva du (yummy) har gjort, også snudd hele sulamitten, slik at HD'en er riktig vei. Dvs at den henger under metallramma... Det må jeg myse litt på når jeg kommer hjem. Men jeg vil bare nevne at HD'en fremdeles henger meget godt. Jeg er ikke redd for at den skal falle ut under frakt. Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 10. juli 2003 Del Skrevet 10. juli 2003 hvor mange disker er plane på SIDEN da? "Think dammit!" Ikke plane, men fleste disker for man "god nok" kontakt. Enkel løsning på dette er å legge med en varmeledene tape. På novibes henger diskene IKKE i strikk - de ligger an mot de 4 korkputene. Trenger ikke noen test for å finne ut av det - jeg har to slike liggende. Oss meg ligger Seagate disken min over korkputene. Vis disken legger seg på korkputene så er det ikke værre en å ta de vekk. Kanskje strikken din har blitt slakk yummy? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 11. juli 2003 Del Skrevet 11. juli 2003 Jepp. Jeg har hengt den opp ned! Men ellers er alt likt som på bildet du viste, Yummy. Men HD'en henger så godt at jeg må dytte ganske hardt for å få kontakt mellom HD'en og korkputene, hardere enn tyngdekraften, så det er ikke det at den "henger" vekk fra putene. Var jeg deg, ville jeg har prøvd å sette dem i på nytt, med vissheten om at de ikke skal være i kontakt med putene. Prøv å dra litt i HD'en sånn at den ligger slik i strikkene at den ikke får kontakt med putene. For det virker bare som om det er dine HD'er her på forumet som har kontakt med de putene. Jeg tror ikke det ville være en lur idé å ta vekk putene. De er greie å ha hvis kabinette skulle få seg en dunk... Hvis du er modig kan du jo prøve å fjerne den midterste strikken 8) . Eller du kan legge den på den andre sida, eller på begge, altså tre disken igjennom... Lenke til kommentar
anni_l Skrevet 1. august 2003 Del Skrevet 1. august 2003 Det jeg lurer på er: Hvor mye hjelper denne mot støyen egentlig? Jeg har et chieftec kabinett i aliminium og to stk seagate HD 120 MB. hvor de ville de bli?myllegåene støy vil disse dempe????? Diskene er jo ganske stille gående fra før, men hvor mye mer stille ville de blitt? Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 4. august 2003 Del Skrevet 4. august 2003 Jeg har en Fireball (litt gammal nå...) og før hadde jeg den i et lavkvalitetskabinett. Det hørtes ut som en liten nisse som satt og hamra inni kassa hver gang hd'en jobba. Når jeg brukte NoVibes (hvilket jeg tror har omtrent samme effekt som denne til Zalman), kunne jeg ikke høre hd'en i det hele tatt. Så tipset er, at hvis du kan høre at hd'en jobber, vil du tjene på å kjøpe denne. Jeg må kikke på led'en på kassa for å se om hd'en leser... Lenke til kommentar
CB87-Bergen Skrevet 10. august 2003 Del Skrevet 10. august 2003 Har nettopp bestilt, og motatt 2 stk. Monterte de i går, og de kan ikke sammenlignes med å ha en vifte foran Savner viftene litt, men ikke støyen da... :wink: Før kjentes harddisken kald når jeg tok på den, mens nå er den bare varm Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 11. august 2003 Del Skrevet 11. august 2003 Husk at dette er et produkt som er laget for å redusere støyen fra pc'en. Og da må man ofte godta litt høyere temperaturer. Cpu'en min ligger på 50c i sommervarmen... På idle... (ouch) Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Yummy: Har du saken liggende fortsatt? Kunne ikke demontert saken og smurt på litt AS3 i festepunktene? Altså en test med og uten pasta, that I would like to se. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det den saken der trenger er noen kjøleprofiler på heatpipene øverst. Mod? 8) Lenke til kommentar
EC Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Yummy:Har du saken liggende fortsatt? Kunne ikke demontert saken og smurt på litt AS3 i festepunktene? Altså en test med og uten pasta, that I would like to se. Tenker du nå mellom kjøleren og AS3, eller mellom heatpipene og ramma de er festet i? Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Yummy:Har du saken liggende fortsatt? Kunne ikke demontert saken og smurt på litt AS3 i festepunktene? Altså en test med og uten pasta, that I would like to se. Tenker du nå mellom kjøleren og AS3, eller mellom heatpipene og ramma de er festet i? Mellom heatpipene og ramma de er festet i, slik dere gjorde da dere testet den Zalman GPU kjølern. IIRC. Lenke til kommentar
EC Skrevet 31. august 2003 Del Skrevet 31. august 2003 Jeg tør ikke love noe, men skal se hva jeg får til. PS: jeg har temmelig mye å gjøre for tiden, så jeg kan dessverre ikke prioritere dette så høyt. Lenke til kommentar
EinarB Skrevet 12. september 2003 Del Skrevet 12. september 2003 Har nettopp fått i hus to slike HDkjølere, men har ikke montert de da jeg leste i monteringsanvisningen att de må moteres horisontalt og HD'ene mine står vertikalt. Med litt ombygging kan jo dette fikses, men så lurer jeg på hva som skjer med to HD'er oppå hverandre, da vill jo rørene komme under den øverste disken og varme den opp? Det ender vel tilslutt opp med en 12db Papst tenker jeg. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 13. september 2003 Del Skrevet 13. september 2003 Noen som vet om noen tilsvarende HD-kjølere som kan monteres i en 3,5" plass? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå