Gå til innhold

UDP pakcets blocked

Anbefalte innlegg

Disconnecter ofte og lagger veldig når en venn hoster spill. Jeg skjekket loggen på ruteren (dlink DIR-635) og da står det Blocked incoming UDP packet from 157.***.***.***:***** to 10.*.*.*:*****

Det er hans IP det står. Hva kan jeg gjøre for å fjerne blocken. UPnP er på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er forskjellige porter hver gang da.

Ser også videre i loggen at det er tusenvis av andre blokkerte UDP packets fra forskjellige IP'r. Og det bare fra idag.Er dette normalt altså? Kan jo ikke drive å portforwarde absolutt alt.

I tillegg er absolutt alle portene åpne ifølge utorrent sin skjekk.

Endret av Lange
Lenke til kommentar

Tror problemet kan ligge med mitt THOMSON ST546. På "Deteksjon av Inntrengning" står det:

udp_rate_limiting 43759

icmp_rate_limiting 2533

Tallene viser antall "angrep". Begge disse er usedvanlig høye. Det virker som den tror at jeg blir angrepet hele tiden og derfor blocker de. Hvordan deaktiverer jeg dette? Det er ingen synelig måte å gjøre det på:

gayinternet.png

Og her er det fra min DIR-635:

gayinternet2.png

Lenke til kommentar

Ifølge spillet bruker jeg 7331. Men skal prøve å åpne 51220 og se om det gjør noe. Likevel merkelig at det bare er jeg som trenger å åpne porter av vennene mine.

Og ifølge skjekken til uTorrent, er absolutt alle portene mine åpne... selv om jeg ikke har åpnet de.

Endret av Lange
Lenke til kommentar

Via internett porten ja.

på thomson er UPnP aktivert, men på dlinken står det:

UDP Endpoint Filtering: Address Restricted

TCP Endpoint Filtering: Port And Address Restricted

Jeg kan ikke finne forkortelsen UPnP noe sted på dlinken, men jeg regner med at det er det?

Lenke til kommentar

Du må inn på Advanced, network settings.

Men UPNP funker ikke gjennom to routere, så du bør nøye deg med en.

Du kan sette opp routeren din som aksesspunkt og switch ved å slå av DHCP (LAN) og så koble nettverkskabel fra modemet i en av LAN-portene på D-link. Da er routeren åpen, mens routermodemet har UPNP mot PC.

Endret av la7dfa.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...