Lange Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Disconnecter ofte og lagger veldig når en venn hoster spill. Jeg skjekket loggen på ruteren (dlink DIR-635) og da står det Blocked incoming UDP packet from 157.***.***.***:***** to 10.*.*.*:***** Det er hans IP det står. Hva kan jeg gjøre for å fjerne blocken. UPnP er på. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Godt mulig du må forwarde porten med UDP til 10.0.0.xxx manuelt i routeren. Det går greit å forwarde en port manuelt i tillegg til at UPNP står på. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Det er forskjellige porter hver gang da. Ser også videre i loggen at det er tusenvis av andre blokkerte UDP packets fra forskjellige IP'r. Og det bare fra idag.Er dette normalt altså? Kan jo ikke drive å portforwarde absolutt alt. I tillegg er absolutt alle portene åpne ifølge utorrent sin skjekk. Endret 29. januar 2011 av Lange Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Det er jo normalt at maskiner på internett scanner ipadresser for svakheter. Ikke så mye å bekymre seg for. Du skal selvsagt ikke forwarde andre porter enn det spillet bruker. På portforward.com finner du hvilke porter som er aktuelle for div program. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Trodde ikke man måtte åpne porter for nye spill. Ihvertfall ikke når det bare er jeg av vennene mine som har problemer og ingen av oss har port forwarda. Noen andre forslag? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Tror problemet kan ligge med mitt THOMSON ST546. På "Deteksjon av Inntrengning" står det: udp_rate_limiting 43759 icmp_rate_limiting 2533 Tallene viser antall "angrep". Begge disse er usedvanlig høye. Det virker som den tror at jeg blir angrepet hele tiden og derfor blocker de. Hvordan deaktiverer jeg dette? Det er ingen synelig måte å gjøre det på: Og her er det fra min DIR-635: Lenke til kommentar
Lange Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Ingen som har greie på dette? Lenke til kommentar
Lange Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Dette er fra da jeg hostet. Vi var bare 2 stykkeren på serveren, likevel viser loggen at ruteren blokkerte tusenvis av IP'r fra hele verden. Hva i HELV**E. Trenger hjelp her! Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hva slags spill er det? Siden du får masse forespørsler, så kan man jo lure på om serveren havner i en oversikt hvor tilfeldige bruker kan koble seg opp. Lenke til kommentar
Lange Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Hm, ja det er godt mulig. Det er Magicka spillet heter, og spilles over steam. Og serveren kommer opp på en liste. Men uansett. Hvorfor blokkerer den dem? Jeg vil jo at folk skal kunne bli med. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Det jeg kan finne ut er at du må åpne porter for Steam (du ser 27016 i blokkerte porter) og en port for spillet (default 7331, men ser ut som du har 51220). Tror port 51220 er den som brukes i spillet ditt. Du kan sjekke dette i innstillingene for spillet. Endret 30. januar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Lange Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Ifølge spillet bruker jeg 7331. Men skal prøve å åpne 51220 og se om det gjør noe. Likevel merkelig at det bare er jeg som trenger å åpne porter av vennene mine. Og ifølge skjekken til uTorrent, er absolutt alle portene mine åpne... selv om jeg ikke har åpnet de. Endret 31. januar 2011 av Lange Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Hvis alle portene er åpne, så er vel UPNP aktivert? Hvordan har du koblet routermodem til routeren? Via internettporten? Endret 31. januar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Lange Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Via internett porten ja. på thomson er UPnP aktivert, men på dlinken står det: UDP Endpoint Filtering: Address Restricted TCP Endpoint Filtering: Port And Address Restricted Jeg kan ikke finne forkortelsen UPnP noe sted på dlinken, men jeg regner med at det er det? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 (endret) Du må inn på Advanced, network settings. Men UPNP funker ikke gjennom to routere, så du bør nøye deg med en. Du kan sette opp routeren din som aksesspunkt og switch ved å slå av DHCP (LAN) og så koble nettverkskabel fra modemet i en av LAN-portene på D-link. Da er routeren åpen, mens routermodemet har UPNP mot PC. Endret 31. januar 2011 av la7dfa.com Lenke til kommentar
Lange Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Det vil sannsynlig vis fikse problemene jeg har? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå