Gå til innhold

Hjelp til identifisering av kunstner/verk...

Anbefalte innlegg

Hallo

Jeg fikk for noen år tilbake et bilde av min far. Dette var arvegods som han fikk av sin mormor.

Jeg har hittil ikke tenkt noe på bildet, men vil nå prøve å finne ut hvem det er som har lagd det.

I høyre hjørne av bildet står det: 11/265 E.T. Serigrafi - "Trollfjorden". I tillegg står det noe som ser ut som MTA ANXX 73. XX er to helt utydelige bokstaver, om det faktisk står MTA AN vet jeg ikke eksakt men det ser slik ut. Tyder resten av informasjonen som om det er et serigrafi hvor dette er nr. 11 i en rekke av 265, og at det heter "Trollfjorden". Noen som vet hvem det er som har lagd dette?

Vedlagt bilde er desverre bare tatt med mobilkamera.post-219249-0-79469000-1296312994_thumb.jpg

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

En av kunstnerne i etterkrigstiden som ikke gjorde suksess med kunsten sin. Det er et trykk, og har jo et opplag på 265, noe som senker verdien betraktelig. I tillegg ble det meste av etterkrigstidens kunst kjøpt av offentlige skoler i Oslo/Akershus/Bærum, og hengt på skoleveggen. Hvis du er villig til å bruke penger på å få en verditakst på trykket, kan du ta en tur til Blomqvist, men det kan hende du bruker like mye penger på det, som trykkets verdi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...