Karmany. Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 1. "A Bridge Too Far", for det der ser ut som "market garden"! Band of brothers er strengt tatt en mini-serie. 2. Frank A. Gregg J.L. Waddy Brian L. Davis 3. Elliott Gould het skuespilleren. Karakteren het Colonel Stout, og var basert på Robert Sink. 4. De brukte ikke en vanlig M-1943. De brukte en modifisert M-1943 med ekstra plass til utstyr som mat og ammo, siden de kom til å være bak fiendens linjer en stund uten alt for mye forsyninger. På denne tiden hadde ikke de i airborne fått en egen uniform. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Fasit: 1 A bridge to far, 2 Colonel John Waddy, Major General John Dutton Frost, General James M. Gavin, Lieutenant General Brian Horrocks, Major General Roy Urquhart, Brigadier J.O.E. Vandeleur. 3, Elliott Gould som Colonel Stout AKA Robert Sink. 4 M-1943. Det gir EvenruD 69 poeng Karmany1234 33 poeng Login 26 poeng Art Vandelay 15 poeng Hugo_Hardnuts 10 poeng Roterau 10 poeng ......... 8 poeng Neste oppgave 1. Denne filmen var en av inspirasjonene til Peter Jackson's Two towers, hvilken film snakker jeg om. 2. Denne filmen var første film der en kjent skuespiller dukker opp, og har senere hatt en lang og prisbelømet kariere. Hvem er det. 3. Nevn en stor og opplagt feil i utstyret til soldatene(det er flere) 4. Nevn en stor mindre hyggelig hendelse som ikke vises i filmen, som ville være noe grafisk for da tidens film gåere. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 1. King Kong (1933) 2. Bruce Cabot 4. En scene hvor en diger edderkopp spiser opp masse mennesker som var i pre-production men folk ble så skremt av scenen at de fjernet den. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Mangler fremdeles 4 riktige svar Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 1. The Lord of the Rings (1978) ? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Nei, filmen neven på ekstra matrialet til two towers, der var det en film peter jackson sa skapte feelinga han ville ha i filmen sin, og det er ikke noe eventyr film, selv om den heller ikke er helt realistisk. Siden dette var vansklig skal jeg gi alle som har svart en sjangse til Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 1. Zulu (1964) 2. Michael Caine 3. 24. infanteriregiment er skildra som walisisk Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 3. februar 2011 Del Skrevet 3. februar 2011 4. Scenen som handler om slaget ved Rorke's Drift, hvor britene henretter alt og alle uten så mye som å blunke? Begravde folk levende osv. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2011 Det mangler et riktig svar så jeg lar denne stå open til i mårra Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Fasit. 1, Zulu. 2 Michael Caine. 3, pith hjelmene er hvite, de skal være farget brune av teblader, og flere ganger ser man Lee Enfield rifler i stede for Martini Henry. 4 henrettelsen av kanskje hundrevis av skaddete zulu krigere. Det gir følgende liste EvenruD 84 poeng Karmany1234 33 poeng Login 26 poeng Art Vandelay 15 poeng Hugo_Hardnuts 10 poeng Roterau 10 poeng ......... 8 poeng HEAL 8 poeng Neste oppgave 1. Dette er prequilen til filmen over, hva heter den. 2. Nevn hva som er feil med riflene i filmen. Neste spørsmål er inviklet og gir derfor 35 poeng. og tar plassen for 3 og 4. 3/4 Filmen var på den tiden den ble laget veldig riktig historisk, det var flere historiske teorier om hvorfor brittene tapte slaget, og nesten alle disse er tatt med i filmen, Det har i senere tid(siste 10 årene) kommet frem nye fund som gjør at mye det filmen viser blir feil. Nevn så mye som mulig av disse tingene. Lenke til kommentar
Cair Paravel Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 1. zulu dawn 2. Riflene er ikkje Martini-Henry som i det faktiske slaget 3. -Under framrykkinga mot Isandlwana blei zulu-armeen ikkje oppdaga av Løytnant Raw, som tidlegare antatt. Zuluane sin stealth-suksess var ei viktig årsak til sigeren. - Britane hadde problem med å pakke opp ammunisjonen - Ammunisjonen var plassert for langt unna fronten - gjekk tomt. (durnford) - Seinare forsking viser at flesteparten av soldatane likevel hadde ammunisjon, men at årsaka til tapet var at britane var underlegne i antal. - Britane mislyktest i sitt forsøk på å organisere eit anstendig forsvar mot zuluane sitt overraskelsesangrep - Zuluane hadde ei konsentrert frontlinje. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Du får riktig på alle 3, under litt tvil på spørsmål 2, det var martini henry som ble brukt i filmen, men det var karabin versjonoen og ikke full rifle som i virkligheten. Det gjør stillinga EvenruD 84 poeng HEAL 51 poeng Karmany1234 33 poeng Login 26 poeng Art Vandelay 15 poeng Hugo_Hardnuts 10 poeng Roterau 10 poeng ......... 8 poeng Ny oppgave kommer når jeg får pønsket ut en Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 De to neste oppgavene blir om serier 1. I første serie møter vi en sersjant som ved et heldig uhell blir forfremet til offiser, problemet er at på denne tiden serien tar for seg, ble slike som han sett ned på, offiserer skulle være gentlemen de skal være heldige og blit utvalgt av gud til å bli født inn i rikdom og adel. Dette er ikke vår stakkars sjersant. Hvilken serie snakker jeg om. 2. I denne serien møter hovedrollen en man han først holder på å drepe men blir etter hvert hans mest trofaste venn, hva heter den karakteren. 3. En annen karakter i serien ble spilt av en nylig avdød skuespiller, karakteren han spiller er en meget syk og jævlig mann, hva heter karaktren og hva heter skuespilleren. Neste spørsmål er ektremt sært og jeg blir mektig imponert viss noen greier det, og derfor gir den 30 poeng viss noen greier den. 4. I serien møter man mange franske soldater, men uniformen deres er feil, hva snakker jeg om? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 (endret) Gjelder spørsmål nr.4 samme serie som 1-3? Endret 4. februar 2011 av EvenruD Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 1. Sharpe 2. Patrick Harper 3. Pete Postlethwaite og Obadiah Hakeswill Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 4. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2011 Ja da trenger vi ikke vente lengre, EvenruD gitt forbi 100 poeng med disse 3 riktige svarene. Og vant med 50 poeng over andreplassen. Svar på siste spørsmål var et de franske soldatene i serien bruker Bardin uniform, en uniform som ikke dukket før i 1815, selv om serien viser hendelser fra 1809 og oppover. Da vant EvenruD og vil få en PM av meg nå Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Kudos for bra tråd Gunfreak. For min del var det litt vanskelig å kunne følge med når det kom nye oppgaver, men det var uansett spennende å forsøke å besvare dem allikevel. Håper vi ser en gjentakelse Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Ok, jeg har to filmer(3) jeg kunne tenke meg å bli kvitt, noen som er intersert i enda en runde? Filmene det er snakk om er dances with wolves og transformers 1 & 2 alle på bluray Lenke til kommentar
......... Skrevet 6. februar 2011 Del Skrevet 6. februar 2011 Jeg kan godt ta en runde til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå