Gå til innhold

Gunfreaks Histore, militære og våpen baserte quiz

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok, neste oppgave

1.

post-34516-0-34300900-1296571181_thumb.jpg

Hvilket våpen er dette.

2. Ved gunfight at ok corral, var det to stykker som antageligvis brukte dette våpenet. Hvem var de.

3. Hvilken ung lovløs brukte dette våpenet, men i de fleste filmer viser de at han bruker et annet våpen.

4. I hvilken film, bruker Clint Eastwood dette våpenet til stor effekt.

Lenke til kommentar

1. "Navy Arms 1875 Smith & Wesson Schofield Cavalry Model revolver" heter den på bildet for å være presis, men den går løst under bare "Schofield Revolver"

2. Wyatt Earp & Virgil Earp

3. Jesse James (Buffalo Bill Cody brukte også en, begge er kjent.)

4. Unforgiven (Nådeløse menn på norsk)

Lenke til kommentar

Og da var alle riktige inne.

Fasit,1 Schofield, 2 Wyatt og Virgil Earp, 3 billy the kid, 4 Unforgiven.

Da er stillinga

EvenruD 51 poeng(nå over halveis)

Login 26 poeng

Karmany1234 20 poeng

Art Vandelay 15 poeng

Roterau 10 peong

......... 8 poeng

Neste oppgave.

1. Hvilken beleiring varte 13 dager.

2. post-34516-0-00965800-1296655965_thumb.jpg

Hva er dette for noe.(vær spesifik)

3. I hvilken annen kjent film, brukes navnet på fortet som siste skanse

4. Hvor mange kanoner hadde fortet(som var brukbare)

Lenke til kommentar

1. Beleiringen av Alamo

2. Kentucky Flint Lock Musket

3. The Alamo: Liberty's Last Stand

4. Det var 24 kanoner i starten, 21 av de var brukbare. 3 av de 21 kanone ble sendt bort, så de sto igjen med 18 brukbare kanoner, og 3 som ikke var brukbare. Om alle ble brukt er ikke sikkert.

Lenke til kommentar

Ok, da setter vi en stop for denne, Fasit 1, The alamo, 2, Kentucky/pensylvania Long rifle, 3, saving private ryan, 4 21.

Long rifle var jeg ute etter på oppgave to, musket er teknisk sett ikke det samme som musket som er pr. definasjon altid glatt løpet og derfor ikke en rifle, eneste unntaket er riflede musketter, men det er et annet type våpen og ikke det samme som denne.

Jeg var veldig usikker på 4, av to grunner, 1 3 av kanonene er så kalte swivel guns og ikke alle regner dem som artilleri og de ville gitt et svar på 18 som to svarte, et annet er at boka jeg har som gir 21 som tallet er bare en kilde og kan derfor ikke sies å være det ultimate svaret, men siden vi trenger en fast fasit og dette ikke er en avhandling, sier jeg at svaret var 21.

Dette gir følgende stilling.

EvenruD 54 poeng.

Login 26 poeng

Karmany1234 20 poeng

Art Vandelay 15 poeng

Hugo_Hardnuts 10 poeng

Roterau 10 poeng

......... 8 poeng

Next oppgave

1. post-34516-0-38969100-1296681969_thumb.jpg

Dette bilde er fra en kjent krig som alle vil vite hvilken er, men hvilken film gjennskapete dette bilde i levende film og i farger mange år etter på.

2. I nevnte film, er det en liste som er lengre enn eh armen min med kjente skuespillere, de fleste av dem spillte ekte mennesker, noen av disse menneskene var med på produksjonen som historiske råd givere, nevn 3 av dem.

3. En skuespiller som hadde en recurring rolle i tv serien Friends spiller i denne filmen, han er en av de få høyere offiserne på alliert side i filmen som ikke har et historisk navn, men hvem var karakteren basert på.

4. Hva heter uniformen brukt av de amerikanske styrkene

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...