MikalD Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Da har jeg tenkt og bygge en svart og hvit build. Hovedtingene fremover er: • Maskinvaren • Vannkjøling • Sleeving • Noe case mod etterhvert. Kommentar tråd Grønn = deler jeg har. Blått = bestilte deler. Rødt = har ikke heller ikke bestilt Hardware: • ASUS P8P67 WS Revolution • Corsair AX 850W • OCZ RevoDrive 120 GB • EVGA GeForce GTX 580 1536 MB • Intel Core i7 2600K • CORSAIR 8GB DDR3 DOMINATOR DHX+1600MHZ CL9 • Zalman MFC1 Plus 6 Multi Fan Controller Vannkjøling: • 4X Enermax Cluster Vifter • EK Water Blocks EK-DDC X-Top Laing DDC V2 - Acetal top • Laing DDC-pump 12V DDC-1T • 10 x 13mm (1/2") fitting G1/4 with O-Ring (FatBoy) - black nickel • Phobya G-Changer 360 Ver. 1.1 Black • XSPC 5,25" Bay Reservoir aluminium front • 4 x Primochill tubing PrimoFlex Pro 19/13 (1/2"ID) black • 2 x PrimoChill Pure Performance Coolant (32 oz.) - Black/UV Blue 944 • EK Water Blocks EK-Supreme HF Acetal+Nickel universal Sleeving: • MDPC Sleeve-Kit • Sleeve SMALL – WHITE • 3-Pin MOLEX BLACK – Housing Om du ønsker og kontakte meg via mail bruk: [email protected] Planene etterhvert er og kjøle grafikkortet og ta ut harddisk brønnen i bunnen og montere en 240rad der. Dette prosjektet er bare i startfasen så kom med gode ideer i kommentar tråden Slik ser den ut nå: Og her kommer noen bilder av vannkjølingen. Endret 22. februar 2011 av MikalD 1 Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Her kommer det noen bilder av vannkjølings delene. EK har en meget snedden og nice innpakking på sine produkter. Dette er noe av det beste og tøffeste jeg har sett. Virker nesten som om du kjøper en klokke til en stor sum. Denne vannblokken er bare dyrisk. Helt konge design. Vanntanken montert. Også har jeg et spørsmål til dere. Burde jeg flytte Corsair vifte logoen over til den nye viften så det ser bedre ut? Enten bakpå den nye viften eller foran som vises på innsiden. 1 Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 5. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2011 (endret) Sleevingen har ankommet. Corsair stock sleeving Etter sleevingen er fjernet MDPC sleeving: Hvit teip for og ikke la den svartekablene påvirke den hvite sleevingen Bedre bilder eller? Har laget meg et lite studio for dette prosjektet Endret 5. februar 2011 av MikalD 1 Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 6. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2011 Bilder av litt av hardwaren. Venter fortsatt på hovedkortet og da braker det løst. Holder på med sleevingen nå og har testet vannkjølingen. Noen bilder av Revodrive 120GB CPU Ram Powersupply: Viftekontroller som passer bra til kabinettet Kommentar tråd 1 Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 11. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2011 (endret) Da har alle delene ankommet og jeg er klar. Først skal jeg bygge sammen hele systemet også modde og sleeve ferdig etterpå når jeg har litt oversikt over plassbruk osv. Hovedkortet: Ble et Sabertooth i mellomtiden til jeg får tak i det jeg skal ha. Grafikkort: Skal modde kjøledekselet. Enten lage helt nytt custom eller lakke det orginalet. Skal enten ha hvit eller svart eller blanding. Kom med ideer. Vannkjølingen: Endret 13. februar 2011 av MikalD 1 Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 22. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2011 Så da er systemet oppe og kjøre. Gjenstår mye fremdeles. Skal gå til innkjøp av crimping verktøy og pins så jeg kan lage egne kabler og lage en lengre 8-pin kabel så jeg slipper og bruke forlengeren. Ser bedre ut da. 6 Lenke til kommentar
MikalD Skrevet 14. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2011 Da har jeg da tatt noen bilder av resultater fra forskjellige benckmarks. Enorm read og write speed på Revodriven. Litt vanskelig og se men det er 8.66 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå