Gå til innhold

Noen spørsmål om Airport express


Anbefalte innlegg

Hei.

Vurderer å kjøpe en airport express for å spille av musikk fra laptopen til de aktive argon 7350 høyttalerne mine.

Jeg har et trådløst nettverk fra før og den trådløse ruteren står i et annet rom enn stua.

Så vil bare koble airporten rett i stikk kontakten i stua og koble en minijack-rca kabel mellom airporten og høyttalerne.

Går dette bra?

Og så skal jeg kjøpe programmet airfoil slik at jeg kan spille av musikk ifra spotify f.eks.

Men hovedspørsmålet mitt er:

Har en haug med filmer og serier som jeg har lastet ned og som jeg pleier å se på tven via hdmi kabel (bruker helst vlc player)

Men vil jeg få lyd via airfoil-airport express trådløst til høyttalerne slik som ifra spotify?

For jeg leste noe om at lyden og bildet ikke alltid ble helt synkronisert når man så film?

For hvis jeg ikke kan se film fra pc til tven med trådløs lyd, så tror jeg ikke jeg gidder å kjøpe airporten...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Vurderer å kjøpe en airport express for å spille av musikk fra laptopen til de aktive argon 7350 høyttalerne mine.

Jeg har et trådløst nettverk fra før og den trådløse ruteren står i et annet rom enn stua.

Så vil bare koble airporten rett i stikk kontakten i stua og koble en minijack-rca kabel mellom airporten og høyttalerne.

Går dette bra?

Ja.

Og så skal jeg kjøpe programmet airfoil slik at jeg kan spille av musikk ifra spotify f.eks.

Men hovedspørsmålet mitt er:

Har en haug med filmer og serier som jeg har lastet ned og som jeg pleier å se på tven via hdmi kabel (bruker helst vlc player)

Men vil jeg få lyd via airfoil-airport express trådløst til høyttalerne slik som ifra spotify?

Ja du vil få lyden, men den er typisk 4-5 sekunder forsinket sist jeg prøvde, så jeg ga opp.

Endret av Yaricks
Lenke til kommentar

Og så skal jeg kjøpe programmet airfoil slik at jeg kan spille av musikk ifra spotify f.eks.

Men hovedspørsmålet mitt er:

Har en haug med filmer og serier som jeg har lastet ned og som jeg pleier å se på tven via hdmi kabel (bruker helst vlc player)

Men vil jeg få lyd via airfoil-airport express trådløst til høyttalerne slik som ifra spotify?

For jeg leste noe om at lyden og bildet ikke alltid ble helt synkronisert når man så film?

For hvis jeg ikke kan se film fra pc til tven med trådløs lyd, så tror jeg ikke jeg gidder å kjøpe airporten...

 

Etter tre uker med prøving og feiling, fikk jeg endelig min Airport Express til å fungere i mitt trådløse nettverk. Og når den fungerer, er den helt ypperlig. Det er likevel et par problemer:

- den er ustabil. Laptop'en og iPod Touch mister relativt ofte kontakten med Airport Express. Da må jeg starte avspillingen/identifiseringen på nytt. Det er kun snakk om et par tastetrykk, men likevel; det må gjøres.

- som du sier; airfoil fungerer ikke optimalt. En liten forsinkelse ved vanlig musikkavspilling (dog ubetydelig), men video fungerer ikke. Hverken Quicktime, VLC eller Windows Media Player. Lyden kommer 3-5 sekunder etter bildet.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

En av løsningene på problemet er jo å stille inn lydforsinkelse i f.eks. VLC. Da kan du gå i settings og prøve deg fram til du finner ut hvor stor forsinkelsen er, og vips, så vil du ha synkronisert bilde og lyd. Det neste vil jo være å finne en måte der man endrer forsinkelsen på all lyd fra pc'en. Merkelig at dette ikke er en funksjon som er integrert i Airfoil, slik at man også kan bruke youtube og lignende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...