Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Flash fil for internett. Størrelse?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har laget en nettsiden/ flash-side i skoleprosjekt. Det jeg lurer på er hvor stor kan filen være før den blir for tung å drive for nettsidene?

- beklager om det er feil postet. men fant ikke noe bedre plass..

Størrelsen på filen skal du ikke tenke på, tviler på at dette prosjektet er på flere 100 MB?

Uansett, det er hva serveren som filene ligger på takler du først og fremst burde tenke på siden det er den som tar seg av all trafikk som måtte være rettet mot den :)

Lenke til kommentar

Jeg har laget en nettsiden/ flash-side i skoleprosjekt. Det jeg lurer på er hvor stor kan filen være før den blir for tung å drive for nettsidene?

"For tung" er et relativt begrep.

Filen bør være mulig å laste ned innenfor rimelig tid på en vanlig linje.

Hva som er "rimelig tid" kommer an på hva filen gjør - hvis dette bare er menyen på en annen nettside, så må den lastes lynkjapt, om det er et spill tåler brukerene i hvert fall 20-30 sekunders lastetid og gjerne mer.

Hva som er "vanlig linje" kommer an på hvem brukergruppen er. Men jeg tror ikke du bør forutsette mer enn 2Mb/s. Helst mindre.

Og så må serveren filene ligger på også kunne håndtere lasten. Det vil si at hvis du regner med at 100 brukere skal laste filen samtidig, så må filen være så liten - eller serveren og linjene den står på være så kraftige - at dette går greit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...