fUsiOn Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Har litt problemer med å kjøre 2,9v vdimm. Når jeg velger det poster ikke maskinen engang, lagrer ikke i bios til og med. Prøvde 225 FSB i dag også, gikk sånn passe fint, men når jeg kjørte 3Dmark så datt jeg ut til desktoppen. Om dette er minne, chipsett eller CPU vet jeg ikke enda, men det skal jeg teste senere. Eneste som er litt teit er at prosessoren min ikke enagang klarer 2200Mhz med FSB over 205. Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Kanskje jeg postet litt for seint på natten? Har forsatt problemet, og lurte på om noen vet hva jeg kan gjøre, eller har opplevd problemet selv? Lenke til kommentar
Ash Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Det er ikke alltid at minnebrikker synes at mer volt = mer morro. Det kan hende at økningen fra (f.eks) 2,8vdimm til 2,9vdimm gir nok ekstra varme slik at minnebrikkene blir ustabile på hastigheter som er stabile med 2,8vdimm. Hva er grunnen til at du "må" ha 2,9vdimm? Lenke til kommentar
fUsiOn Skrevet 7. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2003 Det er ikke alltid at minnebrikker synes at mer volt = mer morro. Det kan hende at økningen fra (f.eks) 2,8vdimm til 2,9vdimm gir nok ekstra varme slik at minnebrikkene blir ustabile på hastigheter som er stabile med 2,8vdimm. Hva er grunnen til at du "må" ha 2,9vdimm? Jeg må ikke, men tenkte jeg skulle finne feilen ved 225 FSB... Lenke til kommentar
leifkris Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Hvis det er minne som er begrensningen prøv å kjør på mindre agresive minne instillinger. Hvis masikna da blir stabil vet du jo at det minne som stopper deg. Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 Mitt minne går på 2,9v, men jeg har satt på minnekjølere, så der er ikke noe problem! Lenke til kommentar
dp Skrevet 7. juli 2003 Del Skrevet 7. juli 2003 2.9v var det som skulle til for at min kingston value (333mhz) brikke kjører på 450mhz (ja, sykt mye!).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå