Gå til innhold

Websidekritikk på bedriftside - tannlege

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har jobbet med et par websider for et par tannlege klinikker. Det er faren min jeg har lagd de for, ganske useriøst oppdrag. Har lært html/css mens jeg lagde sidene, så jeg er ikke noen god webside- lager.

Men nå begynner det å komme folk på sidene. Derfor burde websidene kanskje jobbes litt mer på.

Jeg lurer derfor på om dere har noen tips /kritikk på websidene. Websidene trenger jo egentlig ikke være noe drøyt bra sider, det som er viktig er at de finner ut hvor klinikken er og hvilke nummer å ringe. Også gjerne komme litt høyt på søkemotorer. (noen de gjør på noen nøkkelord).

Her er de forskjellige sidene:

http://www.laguneparkentannklinikk.no

http://www.torvgarden-tannklinikk.no/

http://orthos.no/

Andre ting jeg har funnet ut er lurt var å legge klinikkene til på google maps. Noe annet jeg burde gjøre?

OBS: Så jeg burde legge til noe angående layout. Layoutene er gjerne sånne free-css-templates jeg har funnet. Men jeg håper det ikke har så mye å si. Er ikke så viktig at layouten er så imponerende, bare den funker. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De første 2 var helt ok, eneste jeg mislikte var rammene rundt bildelinkene samt savnet bilder av de ansatte som er vanlig ha når du først ramser opp folkene.

Den laguneparken har også 2menyer med samme innhold som er ganske meningsløst, skrive at de kan maile dersom de finner lyser uprofft og indikerer at du forventer siden har feil.

Den tredje siden passer likssom ikke inn med første 2, de gir inntrykk av at de er små frittstående mens den tredje presenterer alle 3 som samme klinikkene.

orthos siden har endel småfeil som tekst utav boksene sine, hele siden "hopper" sidelengs går du innpå sider med scrollbar (se f.eks forsive vs ansatte), den har også igjen de meningsløse dobbelt opp menyene.

Personlig ville jeg nok ditchet alle 3 sidene og laget en felles side, hvor du har orthos.no som hovedside og de andre domenene også går til orthos.no men direkte til undersiden/subdomenet for den aktuelle klinikken.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Det er sikkert en bra ide å samle de. Jeg har tenkt på det før.

Men det er så sinnssykt vanskelig å få noe konstruktivt ut av de som jobber der, om hvordan de vil ha det osv.

Jeg tror det er noe teoretiske problemer med å "samle" klinikkene også, selv om de på mange måter er under samme selskap (orthos). Men det skal jeg undersøke.

Det er kanskje ikke vits med dobbelt opp menyer ja..

Bilder av ansatte burde jeg sikkert skaffe ("eldre" damer er ikke alltid like villige tho) :p

Enig i at oppsettet er ganske håpløst, med en fellesside med info og et par selvstendige.

Men uansett, tusen takk for tips :)

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har et kjapt tips til en forbedringsmulighet på orthos.no. Øverst til høyre har du en rekke tabs. Slik disse er satt opp nå, med grønn grunnlinje, er det naturlig at den aktive tabben er grønn, og tabbene i bakgrunnen er blå. Akkurat nå er det motsatt, så den aktive tabben kommer tilsynelatende i bakgrunnen.

Er småtrøtt, så jeg håper forklaringen var forståelig :)

Du kan forsåvidt lese mer om tabs og se noen eksempler av hva jeg mener på UX Movement

Lenke til kommentar

Hei

Jeg har et kjapt tips til en forbedringsmulighet på orthos.no. Øverst til høyre har du en rekke tabs. Slik disse er satt opp nå, med grønn grunnlinje, er det naturlig at den aktive tabben er grønn, og tabbene i bakgrunnen er blå. Akkurat nå er det motsatt, så den aktive tabben kommer tilsynelatende i bakgrunnen.

Er småtrøtt, så jeg håper forklaringen var forståelig :)

Du kan forsåvidt lese mer om tabs og se noen eksempler av hva jeg mener på UX Movement

Skjønner hva du mener, og ser feilen. Ikke den største feilen :p men skal få endret det , om jeg ikke forandrer siden helt snart.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...