Gå til innhold

Spørsmål om konvertering fra fat32 til ntfs

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å konvertere harddisken min fra fat32 til ntfs. Harddisken er partisert (C: og E:), hvor C: allerede er ntfs, mens E: er fat32. Når jeg går inn i Command Prompt og skriver "convert e: /fs:ntfs" slik jeg skal gjøre ifølge microsoft support, så kommer følgende feilmelding opp:

Konverteringen kan ikke kjøres fordi volumet brukes av en annen prosess. Konverteringen kan kjøres hvis dette volumet demonteres først. ALLE ÅPNEDE REFERANSER TIL DETTE VOLUMET VIL DA BLI UGYLDIGE. Vil du tvinge gjennom en demontering av dette volumet? <J/N>

Dette syntes jeg hørtes skummelt ut, og trykket N. Så fikk jeg følgende spørsmål:

Konvertereren kan ikke få eksklusiv tilgang til stasjon E:, og kan derfor ikke konvertere nå. Vil du at den skal konverteres neste gang systemet starter på nytt? <J/N>

Kan noen hjelpe meg ved å fortelle meg hva jeg skal gjøre? Hva betyr det at "alle åpnede ref til dette vol vil da bli ugyldige"?

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Før du konverterer:

-hvor stor er den E: i GB?

-hvor mye ledig plass er på den?

-hva har du i den fra før?

Eller ta bilde fra diskbehandling så vi ser litt på det. Og det for å eventuelt si om du burde konvertere eller helst formatere den partisjon.

Lenke til kommentar

E: er 191 GB og har 38,3 GB ledig. Det er på E: at jeg lagrer alt av musikk, film, bilder, tekstfiler (jeg jobber som journalist) etc. På C: har jeg alt av programvarer. C: er allerede ntfs, mens E: er FAT32.

Jeg er interessert i å konvertere E: til ntfs fordi jeg ønsker å ha muligheten til å laste ned filer som er større enn 4 GB, og har hørt at det er løsningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...