Gå til innhold

Er muslimer mer rasjonelle enn kristne?

Hvem er mest rasjonelle?  

79 stemmer

1. 1. Hvem er mest rasjonelle?

• Kristne
      25
    • Muslimer
      11
    • Uavgjort
      43

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner mange norske barn som ikke får lov om å lære om islam av sine foreldre. det synes jeg er helt forferdlig dem ikke får læren dem trenger slik at dem kan velge selv.
Hvordan skal barn klare å velge selv når det er noe de ikke kan forstå?

Peace2 tenker helt sikkert på den friheten barn av muslimske foreldre har, tenker jeg.

http://www.youtube.com/watch?v=ZYpZ9tbK_rI

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes på synd på de barna som ikke ennå har lært å kjenne til sin Gud. Så blir dem misbrukt av sine foreldre, dem får i seg alt muligmat , sunt & usunt før de en gang kan tenke for seg selv.

Jeg kjenner mange norske barn som ikke får lov om å lære om islam av sine foreldre. det synes jeg er helt forferdlig dem ikke får læren dem trenger slik at dem kan velge selv. så blir dem så hjernevasket at dem motstår det Gud sier til dem uten å tenke over konsekvenser senere i etterliv.

Og godt er det at barna ikke blir indoktrinert til å tro at islam eller noen som helst religion er sann. Barna kan ikke ta selvstendige valg i så ung alder, og derfor er det klart misbruk når man hindrer de i dette.

Det er heller mangel på hjernevasking som gjør at de forblir ateister. Det kan godt være "Gud" snakker til dem, barn har som kjent fantasivenner.

Lenke til kommentar

Jeg synes på synd på de barna som ikke ennå har lært å kjenne til sin Gud. Så blir dem misbrukt av sine foreldre, dem får i seg alt muligmat , sunt & usunt før de en gang kan tenke for seg selv.

Jeg kjenner mange norske barn som ikke får lov om å lære om islam av sine foreldre. det synes jeg er helt forferdlig dem ikke får læren dem trenger slik at dem kan velge selv. så blir dem så hjernevasket at dem motstår det Gud sier til dem uten å tenke over konsekvenser senere i etterliv.

Ehhhhh....Gud sier ingenting til dem.

Har du hørt at han har sagt noe?

Lenke til kommentar

Det med fiende er mitt personlige perspektiv. Gud er ikke et menneske. det er Gud som gir regler. Jeg har rett til å hate min fiende , og er glad for at jeg har muligheten oppe så en kan velge.

Jeg elsker Jesus (Isa) sønnen til Maria (Maryam).

Elsker Allah de som spotter han og Muhammed? Elsker han alle mennesker uten betingelser?

Lenke til kommentar

Og godt er det at barna ikke blir indoktrinert til å tro at islam eller noen som helst religion er sann. Barna kan ikke ta selvstendige valg i så ung alder, og derfor er det klart misbruk når man hindrer de i dette.

Det er heller mangel på hjernevasking som gjør at de forblir ateister. Det kan godt være "Gud" snakker til dem, barn har som kjent fantasivenner.

Studer islam & du vil skjønne.

Lenke til kommentar

Edit: Ikke for hva de gjør, men for hvem de er.

Deres handlinger og valg er en del av hvem de er.

De er skapt i Hans bilde og det er dem Jesus ga sitt liv for.

Jesus er i himmel. Han er ikke dø enda.

Han kommer tilbake. studer det jeg sier...

For det første var det ikke deg jeg svarte. For det andre sa jeg ikke at Jesus er død. Jeg sa at Han lot seg bli drept på korset. Selv om legemet døde, er Ånden evig. Jeg vet at ikke du tror dette, siden du er muslim.

• Liker 1
Lenke til kommentar

For å skjønne hva? Kan du gi meg et konkret svar på akkurat det?

Studer Koran & Hadeeth. Du kan ikke lære å lage en tv hvis du ikke studerer hvordan. du kan ikke lære det gjennom aviser/ media heller.

det er ikke tilfeldigvis vi har TV det er noen som har satt det sammen. det er noen som har skapt materialene sammen med resten av universet og det er Gud (Allah).

Sånne ting er ikke diskusjons saker, det er egen studie for Islam & det er ikke uten grunn det er.

Jeg kan ikke gi deg konkret svar av hvordan du lege selv om jeg har studert det. for hvis du skal det så må du studere det! enig?

Det du vil lese på aviser blir:

En lege hadde gitt pasient feil dose medisin. en lege har gjort ditten og datten , men det betyr ikke at det skal settes strek for det for feil gjør man over alt.

Lenke til kommentar

Edit: Ikke for hva de gjør, men for hvem de er.

Deres handlinger og valg er en del av hvem de er.

De er skapt i Hans bilde og det er dem Jesus ga sitt liv for.

Jesus er i himmel. Han er ikke dø enda.

Han kommer tilbake. studer det jeg sier...

For det første var det ikke deg jeg svarte. For det andre sa jeg ikke at Jesus er død. Jeg sa at Han lot seg bli drept på korset. Selv om legemet døde, er Ånden evig. Jeg vet at ikke du tror dette, siden du er muslim.

neivel

For det andre sa jeg ikke at Jesus er død. Jeg sa at Han lot seg bli drept på korset.

Jeg trodde du sa han ble drept (dødd)...

Selv om legemet døde, er Ånden evig. Jeg vet at ikke du tror dette, siden du er muslim.

Jesus døde ikke , (legemet døde ikke) . det var ikke ham som ble korsfestet. legemet er i himmel og vil komme tilbake.

om du er intressert å vite mer si fra.

Det står i Biblens oppdatering kalt Koranen.

(Jeg tror på begge)

Endret av peace2
Lenke til kommentar

Tja, spør du en kristen så vil svare være noe i nærheten av at fordi Gud hadde satt krav til menneskene så måtte Gud holde det han lovet, men jukset gjennom å sende "det perfekte mennesket" for å fullføre det, logisk, litt...

Det de ville svart var at Gud kom ned til jorden i menneskekropp for å kjenne hvordan det var å være menneske. Fristelser, smerte osv.

Lenke til kommentar

Jesus døde ikke , (legemet døde ikke)

Uansett om Jesus døde på korset eller ikke så har legemet råtnet bort for lengst.

Kjøtt er kjøtt.

Det står i Biblens oppdatering kalt Koranen.

Nei nei nei, bibelens oppdatering er Mormons bok. Koranen er en avstikker.

Lenke til kommentar

Studer Koran & Hadeeth. Du kan ikke lære å lage en tv hvis du ikke studerer hvordan. du kan ikke lære det gjennom aviser/ media heller.

det er ikke tilfeldigvis vi har TV det er noen som har satt det sammen. det er noen som har skapt materialene sammen med resten av universet og det er Gud (Allah).

Sånne ting er ikke diskusjons saker, det er egen studie for Islam & det er ikke uten grunn det er.

Jeg kan ikke gi deg konkret svar av hvordan du lege selv om jeg har studert det. for hvis du skal det så må du studere det! enig?

Det du vil lese på aviser blir:

En lege hadde gitt pasient feil dose medisin. en lege har gjort ditten og datten , men det betyr ikke at det skal settes strek for det for feil gjør man over alt.

Hvilken religion som er riktig er i aller høyeste grad et diskusjonstema! Du vil ikke at det skal være et diskusjonstema fordi du ikke har noe argument hvorfor vi skal tro på Allah og ikke Odin. Odin er mye mektigere og eldre enn Allah (den ynkelige). Dessuten har ikke guden din skapt noenting, jorda og himmelen var skapt av Odin og brødrene hans. Studer norrøn religion, så vil du finne sannheten.

Jeg tror vi skal sette en strek for dine gale rablerier. Du lurer ingen her med din falske gud.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...