Eivor Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Prøver å finne en løsning for mine norske venner bosatt på Gran Canary. De ønsker tilgang til norske websider som kun tillater norske IP-adresser. StrongVNP kan levere denne tjenesten, er det noen som har erfaring med denne? Leste om tjenesten her: http://www.dagbladet.no/2011/01/28/kultur/film/tekno/streaming/netflix/15233881/ Vet ikke helt om jeg forsto det riktig, om StrongVNP drives av Netflix og derfor betales til Netflix, kan jo ikke risikere låsing av VISA-kort. Fins det gode alternativer til StrongVNP? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Strong VPN drives ikke av Netflix, det den gjør er å "gjemme" deg bak et annet IP. Sånn at det ser ut som du er i USA (eller annet ønsket land) og kan dermed benytte tjenester som er kunne tilgjenglig der. Så du må kjøpe/betale for å benytte et VPN service, så også betale for Netflix. Fins mange alternativ til StrongVPN, den jeg benytter er Astrill Endret 29. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Vet ikke om jeg ble så mye klokere, men har i allefall fått bekreftet av Astrill at jeg ikke kan bruke deres tjeneste for å surfe med norsk IP-adresse fra utlandet. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Eh? Omvendt. Du surfer fra Norge som et utenlandsk IP. Du velger VPN område, USA, Frankrike, Tyskland osv osv, så blir du "routet" til en VPN som befinner seg i det landet, og du dermed blir bak et annet lands IP addresse. Jeg bruker jo selv Astrill, og gjør nettopp dette. Bruker Netflix og full pakke. Du må ha formulært spørsmålet ditt på en helt merklig måte når Astrill sier mot dems egen tjeneste. Endret 29. januar 2011 av AvidGamer Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Trådstarter ser etter en måte å få en tunnel mot en norsk server fra utlandet - ikke omvendt, AvidGamer. Da er det ikke vits i å anbefale en leverandør som ikke har servere i Norge. Det skal ikke være noe i veien for å bruke StrongVPN, men det koster vel litt om man skal få bruke den norske serveren. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Da missforstod jeg. Men du velger jo fritt hvilket server du vil bruke. StrongVPN har norsk server. Så de vil være alternativet for hans venner som vil bruke norsk IP. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Fant en som heter "OverPlay VPN" og har tegnet et ab. til ca 10 dollar. Virker tålig greit (koblet meg opp til BBC og Channel4), men kommer med noen spørsmål angående buffring litt senere. Reiser ned til våre Gran Canary venner i morgen og skal teste det den "riktige" veien der. Lenke til kommentar
Eivor Skrevet 20. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2011 (endret) Fant en som heter "OverPlay VPN" og har tegnet et ab. til ca 10 dollar. Virker tålig greit (koblet meg opp til BBC og Channel4), men kommer med noen spørsmål angående buffring litt senere. Reiser ned til våre Gran Canary venner i morgen og skal teste det den "riktige" veien der. Resultat. Gran Canary: ingen problemer med tilkobling, men for hakkete video. Trenger altså bedre bredbåndslinje (denne var ei linje delt mellom 6 maskiner i 2 leiligheter, kunne derfor ikke finne ut hvor mye båndbredde jeg hadde til rådighet). Budsjett-pc er sannsynligvis heller ikke å anbefale. Hjemme: Så svensk tv uten problemer. Buffring: på de engelske kanalene kunne jeg øke bufferstørrelsen ved å høyreklikke i videoen og øke den under settings. Hjalp en god del. Endret 20. februar 2011 av Nils Steinar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå