Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Antec 902 og corsair h50

Anbefalte innlegg

kabinettet mitt er av typen antec 902 og har planer om å gå til innkjøp av corsair h50 cpu vannkjøling og lurer på om det er plass til den i kabinettet med tanke på den store vifta på toppen. redd for at det skal bli krasj.

jeg lurer også på hvilken måte det er best å sette inn kjølern i kabinettet med tanke på luftgjennomstrømning. ser at corsair anbefaler å suge luft inn.

kabinettet har en stor vifte på toppen, to nede foran og en bak der h50 skal plasseres, samt en tom plass i sidedøra. ville det vært lurt å ta vifta jeg plukker ut bak og sette den i side døra og suge kald luft inn over gpu og hk?

siden den varme lufta fra h50 blir sugd inn i kabinettet rett under den store vifta i toppen tenker jeg at den klarer å kvitte seg med varm lufta.eller?

noen som har erfaring med disse to sammen og har noen gode råd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kabinettet mitt er av typen antec 902 og har planer om å gå til innkjøp av corsair h50 cpu vannkjøling og lurer på om det er plass til den i kabinettet med tanke på den store vifta på toppen. redd for at det skal bli krasj.

jeg lurer også på hvilken måte det er best å sette inn kjølern i kabinettet med tanke på luftgjennomstrømning. ser at corsair anbefaler å suge luft inn.

kabinettet har en stor vifte på toppen, to nede foran og en bak der h50 skal plasseres, samt en tom plass i sidedøra. ville det vært lurt å ta vifta jeg plukker ut bak og sette den i side døra og suge kald luft inn over gpu og hk?

siden den varme lufta fra h50 blir sugd inn i kabinettet rett under den store vifta i toppen tenker jeg at den klarer å kvitte seg med varm lufta.eller?

noen som har erfaring med disse to sammen og har noen gode råd.

Jeg har begge deler selv og det passer perfekt ingen krasj bare du snur radiatoren så der vannledningene kommer ut er øverst!

Jeg kjører det slik at kjøleren drar luft gjennom radiatoren og inn i kabinettet og merker ikke noe høyere temperaturer ellers i kabinettet. Jeg vil anbefale deg å ha to vifter på radiatoren da dette gir bedre temperaturer.

Lenke til kommentar

takk for svaret. akkurat det jeg ville høre =)

er det mulig å bruke stock vifta som fulgte med kabinettet,den jeg tar ut for å sette inn radiatoren, som vifte nr 2 til radiatoren? For å bruke to vifter må jeg vel plugge vifte nr 2 i et annet strømuttak på hovedkortet. farten på denne viften vil vel da ikke regulere seg automatisk som vifta i cpu strøm uttaket gjør. Og jeg må vel da bruke bios til å sette farta manuelt.hva bør farta være og kan jeg bare la vifta som er styrt av cpu temp kjøre på auto?

Lenke til kommentar

takk for svaret. akkurat det jeg ville høre =)

er det mulig å bruke stock vifta som fulgte med kabinettet,den jeg tar ut for å sette inn radiatoren, som vifte nr 2 til radiatoren? For å bruke to vifter må jeg vel plugge vifte nr 2 i et annet strømuttak på hovedkortet. farten på denne viften vil vel da ikke regulere seg automatisk som vifta i cpu strøm uttaket gjør. Og jeg må vel da bruke bios til å sette farta manuelt.hva bør farta være og kan jeg bare la vifta som er styrt av cpu temp kjøre på auto?

Jeg bruker stock vifta som fulgte med kabinettet som andre vifte og da får jeg styrty vifta med den viftestyringa som er i kabinettet. Dette ble det enkleste for min del hvertfall.

Lenke til kommentar

høres bra ut. Antec vifta har vel kun 4 pin molex som kobles rett i psu for å få strøm? du har ikke møtt noen problemer med temp eller ulyd når viftene ikke har samme rpm? hvilken hastighet setter du på antec vifta og kjører vifta som er i cpu koblinga på auto eller en fast hastighet?

jeg spør mye, men vil være godt forberedt før jeg begynner å fikle =)

Ser også vi har samme hovedkort.(Eller jeg har det liggende og venter på å ta det i bruk til alle pc delene kommer). Så da kan jeg spørre samtidig hvor du har koblet til strømmen til pumpa?

Samme cpu og psu blir det etterhvert også gitt =)Håper å klokke til 4ghz

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

høres bra ut. Antec vifta har vel kun 4 pin molex som kobles rett i psu for å få strøm? du har ikke møtt noen problemer med temp eller ulyd når viftene ikke har samme rpm? hvilken hastighet setter du på antec vifta og kjører vifta som er i cpu koblinga på auto eller en fast hastighet?

jeg spør mye, men vil være godt forberedt før jeg begynner å fikle =)

Ser også vi har samme hovedkort.(Eller jeg har det liggende og venter på å ta det i bruk til alle pc delene kommer). Så da kan jeg spørre samtidig hvor du har koblet til strømmen til pumpa?

Samme cpu og psu blir det etterhvert også gitt =)Håper å klokke til 4ghz

Japp, 4pin molex rett i psu.

Nei, hvis begge viftene går på fult bråker det litt men skjermkortet overdøver det lett. Vifta jeg som er i cpu koblingen kjører jeg på fult, mens Antec vifta kjører jeg på det laveste, skrur somregel opp under load.

Strømmen til pumpa har jeg kobla i CPU fan1 koblinga og den ene vifta icpu fan2 (eller hva det står).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...