Gå til innhold

Funker powerline adapter i hybel?

K-L-E

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nylig kjøpt to slike powerline adapter for å få Internet via kabel istedenfor det ubrukelige trådløse nettet som jeg ikke får til å fungere.

Jeg bor i en hybel i en enebolig. Altså jeg bor i kjelleren deres. Han kobla til sin powerline adapter til ruteren sin og inn i stikkontakten. Jeg gjorde det samme, bare jeg koble den til på en skjøteledning. Jeg fikk ingen Internet på PCen. Selv om den lyste grønt.

Derfor lurer jeg på om det hadde noe med at jeg kobla den til skjøteledningen istedenfor rett inn i stikkontakten i veggen? Eller er det slik at det ikke fungerer hvis vi har forskjellige strømkretser? Jeg er usikker på om vi deler samme strømkrets, utleieren var usikker også.

Jeg har ikke eget strøm-skap. Det har utleieren som eier huset. Men det er to målere, en for han og en for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere må iallefall dele skap , fungerer best på samme kurs, men det er skjeldent.

Blir nok ikke noe internett om det er deling på hovedkabelen, flere målere i forskjellige skap.

Har dere ikke noe felles strøm? Evt uten for døra di ol?

Lenke til kommentar

Dere må iallefall dele skap , fungerer best på samme kurs, men det er skjeldent.

Blir nok ikke noe internett om det er deling på hovedkabelen, flere målere i forskjellige skap.

Har dere ikke noe felles strøm? Evt uten for døra di ol?

Vi deler samme skap ja, men det er to målere i det skapet. Felles strøm vet jeg ikke om vi deler. Er ingenting utenfor leiligheten hvorvidt vi deler strøm.

Du bør plugge den rett i veggen, men hovedproblemet er nok at det er forskjellige målere.

En løsning er å sette opp en trådløsrouter eller aksesspunkt som du plugger i homeplug (i kurs på huseiers måler). Da vil du kunne plassere det såpass gunstig at du mottar signalene.

Utleieren har allerede en router som går på hans egen måler. Men den trådløse styrken er såpass svak at det surrer rundt 0mbit - 5mbit. Må være noe i veggen, siden han har ruteren rett på andre siden av veggen og jeg har pcen sikkert 2 meter ifra.

Hvis ikke du har eget strømskap så er det mest sannsynlig en under-måler, er det eget strømabonnement på den måleren?

Det er eget strømabonnement på den(min) måleren ja.

Lenke til kommentar

Vi deler samme skap ja, men det er to målere i det skapet. Felles strøm vet jeg ikke om vi deler. Er ingenting utenfor leiligheten hvorvidt vi deler strøm.

Det er eget strømabonnement på den(min) måleren ja.

Da deler dere ikke strøm og kan ikke bruke nettverk gjennom strømnettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...