Morgens Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei, jeg er på jakt etter en god løsning for å synkronisere filer mellom flere pc'er. Har hatt en løsning som ikke fungerer i Windows 7 og jeg er på jakt etter noe nytt! Helst noe som jeg kan kjøre på en server hjemme og bruke via nettet, at den bærbare har tilgang på jobb og på reiser etc. Forslag? Lenke til kommentar
iChristian Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hva med dropbox eller Apple sin tilsvarende tjeneste? Ellers kan du jo sette opp en filserver hjemme bare, f.eks med Linux og åpne for delig med omverdenen, f.eks via VPN hvordan har muligheten. Men da må du ha Internett for å få tak i filene, ergo ingen offline bruk med mindre du kopierer til maskinen du jobber på. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 jeg er veldig glad i dropbox selv, men det er ikke en tjeneste som man kan kjøre lokalt. Dette er dog en fordel om man ofte trenger filene utenfor sitt eget nett, siden man får temmelig gode nedlastingshastigheter. Tjenesten har også en "LAN sync", somjeg tror fører til at to maskiner på samme LAN ikke trenger å gå via sentralserverene til dropbox for å synkronisere mellom de PCene på LANet. En fordel ved store filer. Jeg har ikke testet nøyaktig hvordan det funger, så jeg kan ta feil. Lenke til kommentar
Morgens Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Takk for innspill. Filserver er "for tungvint", vil ha bokmerker osv. til å bli synket automatisk i en løsning. Er klar over Xmarks etc. men vil helst ha 1 løsning for alt - og lokalt hos meg siden det kan bli litt mengder av det. Flere forslag? Om det koster noe så er det OK. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå