Der Kommissar Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Ekern: Har testet å resette BIOS ved å flytte clrtc-jumpern og poppe ut batteriet. Fulgte en guide her på forumet, men er ikke sikker på om jeg gjorde det rett. Mitra: Nå kan jeg ikke svare for trådstarter, men hos meg spinner vifta til skjermkortet. Og jeg fikk bilde (og installert win7 på de første bootene). Første boot fikk jeg et sort skjermbilde med fargerik støy/artifacts. Neste boot fikk jeg korrekt bilde, men da jeg skulle installere chipsetdrivere blacka skjermen, jeg bootet, og skjermen blacket etter en time. Siden har jeg ikke fått kontakt med skjerm i det hele tatt. Så i mitt tilfelle undrer jeg på om det er skjermkortet, men ble litt usikker når jeg fant denne tråden, men tanke på alle likhetene. Lenke til kommentar
Woltox Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg hadde et lignenes problem, der var det bare å holde inne "mem" til den restartet seg selv. Står vel i bruksanvisningen hvor lenge. Min var ca. 20 sek Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Prøvd Memory OK-knappen (står som MemOK mener jeg)? Om noe er galt skal en liten rød led lyse. Alt virket i allefall fint hos meg. Det blinker rødt når jeg holder inn mem,Ok så går ut i fra at det er rammen. Har fjernet batteriet og satt det inn igjen + resat med jumperen. Jeg hadde et lignenes problem, der var det bare å holde inne "mem" til den restartet seg selv. Står vel i bruksanvisningen hvor lenge. Min var ca. 20 sek Fungerer ikke for meg, det bare lyser rødt etter den har restartet seg selv. Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Har kjøpt lik utstyr som trådstarter og blir litt nervøs nå... Har ikke satt sammen herlighet ennå, så det blir spennende. Uansett, googlet litt rundt og fant Asus p8p67 issues. The clear rtc & remove battery procedure discussed on this forum and the Asus forum resolves this issue for most people. If you haven't tried it then you should give it a go as it worked for me and I have the sam RAM and board as you. Kanskje dette kan funke for deg? Oppdater oss på utviklingen please =)Vurderer å sende PM til agentspoon siden dette hovedkortet har så mye problemer. Lenke til kommentar
NuuNuub Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Virker som du har et lignende problem som det jeg har/hadde. Prøv å sett SSD inn i SATA6 (grå) kontakten, om du nå har den i SATA3 (blå).. Ellers anbefales det på hardforum at en oppdatering til 1204 BIOS skal være bra.. Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Har kjøpt lik utstyr som trådstarter og blir litt nervøs nå... Har ikke satt sammen herlighet ennå, så det blir spennende. Uansett, googlet litt rundt og fant Asus p8p67 issues. The clear rtc & remove battery procedure discussed on this forum and the Asus forum resolves this issue for most people. If you haven't tried it then you should give it a go as it worked for me and I have the sam RAM and board as you. Kanskje dette kan funke for deg? Oppdater oss på utviklingen please =)Vurderer å sende PM til agentspoon siden dette hovedkortet har så mye problemer. Lenke til kommentar
Ekern Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 På bilde til trådstarter mangler det en skrue festet til kabinettet til venstre for asus merket. La også merke til at festet til B2-sloten på minnet øvre del står i åpen. Har ikke peiling om det har noe å si, bare nevner det... Uansett håper det ordner seg! Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Koble alt i fra hverandre igjen. Så skrur du sammen igjen, men bare med dem nødvendige delene. CPU, RAM, Strømforsyning og skjermkort. Ikke koble noe som helst annet til. Skal gå fint å starte pcen uten HDD. Bare gjør dette, se om du får opp noe på skjermen Å det med at det lyser rødt på rammen, bare bruk 1 brikke da. Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Koble alt i fra hverandre igjen. Så skrur du sammen igjen, men bare med dem nødvendige delene. CPU, RAM, Strømforsyning og skjermkort. Ikke koble noe som helst annet til. Skal gå fint å starte pcen uten HDD. Bare gjør dette, se om du får opp noe på skjermen Å det med at det lyser rødt på rammen, bare bruk 1 brikke da. Bruker en brikke og det lyser fortsatt rødt. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Intel avdekket i kveld en alvorlig feil ved Sandy Bridge prosessorene. Det er varslet tilbakekalling, og man forventer ikke at produksjonen av reviderte produkter vil bli gjenopptatt før februar, med full produksjon først i april. Intel antar at de taper rundt 1 milliard dollar på både tapt inntekt og erstatning. http://www.hexus.net/content/item.php?item=28733 Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Intel avdekket i kveld en alvorlig feil ved Sandy Bridge prosessorene. Det er varslet tilbakekalling, og man forventer ikke at produksjonen av reviderte produkter vil bli gjenopptatt før februar, med full produksjon først i april. Intel antar at de taper rundt 1 milliard dollar på både tapt inntekt og erstatning. http://www.hexus.net/content/item.php?item=28733 hvis dette er sant burde jeg forvente meg å tilbake pengene på både hovedkort og prossessor siden hovedkortet nå er ubrukelig? Det er jo mange som har fått prosessoren til å funke, men litt kjedelig hvis den ødelegger SATA-disken.. Lenke til kommentar
Athey Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 (endret) Det ødelegger ikke disken, du må bare bytte port Jeg vil tro det er rammen som er problemet btw Endret 1. februar 2011 av Athey Lenke til kommentar
War Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Er ikke akkuratt "prosessorene" heller. Har iallefall 2 porter som fungerer utmerket frem til det må byttes. Lenke til kommentar
Ekern Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Da var min pc ferdig bygget. Den er nesten lik med trådstarter sin. Møtte på noen problemer underveis, kanskje du hadde noe av det samme? Under a70 vifta fester man et brakett, brukte du gummiringene her for å unngå kontakt med hovedkortet? Viftene på PCen begynner å gå når jeg skrur den på i ca et sekund, så stopper de for deretter og begynne og PCen starter for fullt, men jeg får ikke kontakt med skjermen. Alle LED-lys på hovedkortet lyser grønt. (EDIT) Etter å ha prøvd mem. Ok så blinker det rødt ved RAM-brikkene. Opplevde faktisk dette også. Hos meg løste det seg ved å koble fra strømmen og deretter sette cpu vifte kontakten på riktig plass. skulle festes i den grå med 4 kontakter og ikke den sorte med 3... Håper uansett det ordner seg for deg. Lenke til kommentar
Gandax Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Da var min pc ferdig bygget. Den er nesten lik med trådstarter sin. Møtte på noen problemer underveis, kanskje du hadde noe av det samme? Under a70 vifta fester man et brakett, brukte du gummiringene her for å unngå kontakt med hovedkortet? Viftene på PCen begynner å gå når jeg skrur den på i ca et sekund, så stopper de for deretter og begynne og PCen starter for fullt, men jeg får ikke kontakt med skjermen. Alle LED-lys på hovedkortet lyser grønt. (EDIT) Etter å ha prøvd mem. Ok så blinker det rødt ved RAM-brikkene. Opplevde faktisk dette også. Hos meg løste det seg ved å koble fra strømmen og deretter sette cpu vifte kontakten på riktig plass. skulle festes i den grå med 4 kontakter og ikke den sorte med 3... Håper uansett det ordner seg for deg. Brukte ikke gummiringene, men nå har jeg satt på stockviften, så det burde jo ikke være et problem lengre, men kanskje prosessoren har blitt ødelagt? Jeg har prøvd alt og gitt opp, kontakter dustinhome i morgen. Endret 3. februar 2011 av Gandax Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Ringte dustin selv, de tilbydde seg selvfølgelig å kjøpe tilbake hovedkortet. Problemet er at vi ikke får feilfrie kort igjen før i april-mai var beskjeden jeg fikk, så jeg lurer på om det er verdt å sende tilbake HK, minnebrikkene og cpu og heller gå for AMD...? Det suger balle, men gidder ikke vente flere måneder igjen nå. Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 4. februar 2011 Del Skrevet 4. februar 2011 Du kan jo ringe å spør om du kan beholde systemet ditt inntil dem får nye hk på lager Dustin er som regel ikke vanskelige Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå