Sempai Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hei, Jeg har lyst på en relativt stillegående vifte til en kraftig PC. Hvilken strømsforsyning anbefaler dere? Jeg er usikker på om 750W holder... Noen som har erfaringer med noen av disse strømforsyningene? (har kun disse valgene) CHIEFTEC 750W [-373,-] CHIEFTEC 850W [-27,-] MAXCUBE Arsenal 900W ATX Switching PSU CHIEFTEC 1000W [+124,-] Mvh. Senpai Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Hvor mange skjermkort og hvilke? Nok pci-e-kontakter, nok ampere på 12v-linjene. Så må du velge en du kan ta av alle ledningene på / modulær psu. Ellers sitter du med 14 ledninger du ikke trenger. http://www.corsair.com/power-supplies/modular-psus.html Endret 29. januar 2011 av War Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Enig med War her, hadde vært kjekt å vite hva den skal drive Sidenote: Jeg vil anbefale deg en strømforsyning fra Corsair. 80+ rating, høykvalitetskomponenter og 7 års garanti! Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Hei, Her er delene jeg (mest sannsynlig) skal sette inn i PCen; Hovedkort ASUS P6X58D Premium DDR3 ATX PCIE Prosessor INTEL Core i7 950 3.06GHz 8MB LGA1366 Harddisk nummer èn INTEL 80GB X25M SATA SSD Harddisk nummer to 2TB S-ATA harddisk 3,5 Minne G.SKILL 6GB DDR3 Kit (3x2GB) Pi Black 1600MHz CL8 Skjermkort PointOfView GeForce GTX570 1280MB GDDR5 PCIe mini-HDMI, Dual DVI Diverse Blu-Ray brenner og DVD brenner svart Trådløst nettverkskort 802.11bgn 300Mbps PCI-Express Mvh. Senpai Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Her skal 750W holde fint. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe en modulær strømforsyning, altså en som har avtagbare kabler. Det gir et mye ryddigere kabinett og er mer alright å jobbe med generelt. Legg en del penger i strømforsyningen. Kjøper du kvalitet vil den vare gjennom mange PCbygg, og du vil ikke få noen problemer med at den tar kvelden(eksploderer) og tar med seg de andre komponentene. Har en kompis som kjøpte seg en Trust PSU en gang, det ble dyrt for å si det sånn Håkon Lenke til kommentar
War Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg kjøpte q-tec og den tok fyr og dro med seg hovedkortet. Corsair 850w /1200W og (tilnød thermaltake 1500w) er eneste jeg har hatt siden. Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Takk for gode tilbakemeldinger! Er det forresten noen som har erfaringer med MAXCUBE Arsenal 900W ATX Switching PSU? Hvis ikke så går jeg enten for CHIEFTEC 850W eller 1000W. Vil jo oppgradere skjermkortet etterhvert også, enten til SLI eller til et kraftigere (som det alltids vil være behov for)... Mvh. Senpai Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Har selv Corsair HX1000 og kan anbefale den på det sterkeste! Skal du ha det beste, går du for AX850 fra Corsair. Den koster i skrivende stund noe over 1400kr fra respektable nettbutikker, men har en kvalitet ingen andre kan måle seg med. Den er også fullstendig modulær, slik at selv ledningen til hovedkortet kan tas av Håkon Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Hvor er det du skal kjøpe maskinen? Det finnes en del forskjellige type Chieftec PSU-er rangerende fra middelmådig til ganske bra. Hva jeg har sett av Maxcube før er bare deprimerende, men denne 900W-modellen er jeg ikke sikker på. Uansett, om det er de eneste valgene dine, så ville jeg gått for Chieftec. Og om du har andre valg enn dem, så er jo Corsair/Seasonic etc. solide greier. Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Hei, Blir å kjøpe maskinen på Multicom. Har veldig gode erfaringer der, både før kjøp og ved reklamasjoner. I tillegg er de veldig konkurransedyktige på pris. Mvh. Senpai Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå