Gå til innhold

MacBook Pro 13", kjøpe ny eller brukt?

Anbefalte innlegg

Da har jeg tenkt meg for at min neste bærbar skal være en Mac, vil ha en tynnest mulig og lettest mulig bærbar, og minimum 13".

Jeg får rundt 9-10% rabatt på eplehuset. En MBP 13" vil da koste meg 9190kr.

Bør jeg kjøpe den ny?

eller bør jeg kjøpe brukt?

Det selges noen MBP 13" brukt på nettet, og prisen varierer fra 7000 og oppover.

Hva er maks jeg bør legge ut for en brukt MBP 2010 modell?

Hva er maks jeg bør legge ut for en brukt MBP 2009 modell?

Hvor lang garant har Apple på batteri/hardware?

Kan man skife batteri hvis den blir altfor dårlig altfor fort? Er det dyrt?

Tenker at de pengene jeg sparer på en brukt MBP kan brukes på Office 2011 og en ny SSD...

Eller bør jeg ha is i magen, og vente til neste macbook pro blir lansert, selv om ingen vet når det blir....

Jeg har sendt mail til noen av de jeg synes var interresante på fin.no, og kan legge ut info senere for å få flere råd etterhvert, me ønsker svar på noen av de spørsmålene jeg nå....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden nåværende macbook pro generasjon kom ifjor april, så vil jeg anbefale deg å vente helt klart. Rart hvis vi ikke snart hører noe om en ny kommende modell. Jeg vil venta, for du kommer sikkert til å angre hvis du kjøper en ny eller brukt nå ,og det om en måneds tid kommer nye oppgraderte modeller. Som da er utstyrt med en bedre cpu(forhåpentligvis), stått ganske stille en stund ved at dem har brukt intelcore2duo et par ganger nå. Hørt rykter om ssd også ,og muligens ny unibody, hvem vet. Oppgradert blir den ;)

Edit: Indikasjon på at det snart vil komme nye modeller. Macrumors

Endret av ManheiM
Lenke til kommentar

Ville sannsynligvis venta jeg også, i hvertfall når det nærmer seg en ny modell rett rundt hjørnet. Ellers generelt så ville jeg bare kjøpt det når du trenger det. Nytter ikke å vente på teknologi. Jeg kjøpte selv min mbp i fjor høst, en liten stund etter lansering, og det er noe jeg kommer til å fortsette med. Slutten av sommeren er nesten alltid da man burde kikke etter apple produkter, da det er da de fleste nye modellene har kommet på markedet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...