Gå til innhold

Dead Space 2 - Generell diskusjon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Driver å spille igjennom Dead Space (1) nå for andre gang, snart ferdig, skal hente Dead Space 2 på mandag. Ser fram til å begynne på det :)

Ja, anbefalest for de som liker horror/sci-fic!

Har du det på PC eller PS3? Xbox 360?

Endret av andreasvik
Lenke til kommentar

Det er fortsatt slik at "sensetivity" blir tregere når du gjør raske bevegelser. Når det kommer noen bak deg og du får litt panikk, bør du ta det rolig med kamera, da snur du deg raskere. Husker ikke helt hvordan kontrollsystemet var i DS1, men det er ganske likt så vidt jeg vet.

Inventory er live så du kan bli angrepet mens du roter i bagasjen.

Historien er heller ikke så mye å skryte av. Jeg har hørt på Shakira my tits are small blabla gjennom halve spillet, litt fordi det er skummelt. La menn være menn? Menn!, Det har fått veldig gode reviews og er enig med dem igrunn, det er gøy. Bortsett fra historien, men hvis du liker Star Trek liker du dead space story messig, og ST er absolutt ikke dårlig.

I'm in it for the monsters :cool:

Endret av Zonked223
Lenke til kommentar

Enda ikke skaffet meg Dead Space 2. Og nå ble jeg virkelig usikker på om jeg skal kjøpe det til PC eller til PS3....

Har Dead Space (1) på pc og ps3.. før jeg begynnte på det igjenn på pc, kjøpte jeg det til PS3, men kom ikke lenger enn til der man skal skyte ned alle de meteorene med den kanonen før de treffer skipet.... :S

siden jeg ble stuck der, og ga opp etter å ha prøvd omigjen ufattelig mange ganger, (stol på meg det er vanskelig med kontrollene på pS3) så kom jeg over dead space på pc'en min..

så begynnte jeg på igjenn, spiller på Hard, samme vanskelighetsgrad som på ps3'en...

det er tydelig "vanskeligere" og jeg ville trodd det ble enda vanskeliger lenger ut i spillet på hard på ps3...

På pc, er det rimelig enkelt, du har bedre kontroll

Så burde jeg kjøpe Dead Space 2 det til PC?

Ser ikke bort ifra at der kan ver minispill og lignende i dead space 2 som i 1? eller hva sier dere? og 0 SPOILERS!

Endret av andreasvik
Lenke til kommentar

Iallefall på høyere vanskelighetsgrad vil jeg anbefale PC. Du har ikke nok ammo til å sløse.

Er selv i starten av kapittel 4, liker det så langt. Kjenner en som har runda det, og han sier det er bra story, så jeg skal igjennom.

Tip: Skyt necro'ene i armen (om klo), telekeneise (eller hva det heter) armen, og skyt den tilbake på dem. Så dauer de forhåpentligvis.

Eneste dumme med spillet til nå, er at jeg ikke får lov til å binde mouse button 4 (på sida av musa), til stasis. Hater å trykke 'C' da jeg nesten er dau..

Lenke til kommentar

Ja, det jeg tenkte.. Noen som har PC spesifikasjonene til Dead Space 2? :)

fannt noe her:

CPU: 2.8 GHz processor or equivalent (any Pentium 4 2.8 GHz or better, AMD Athlon64 3000+ or better, any Athlon64 X2 or Core Duo processor)

RAM: 1 GB (XP), 2 GB (Vista or Win7) or more

DISC DRIVE: 8x speed or faster CD/DVD drive

HARD DRIVE: At least 10 GB of free space

VIDEO: 256 MB Video Card and Shader Model 3.0 required. NVIDIA GeForce 6800 or better (7300, 7600 GS, and 8500 are below minimum system requirements) ATI X1600 Pro or better (X1300, X1300 Pro and HD2400 are below minimum system requirements)

SOUND: Direct 9.0c compatible sound card

men der står under minimum...

Lenke til kommentar

Hva med 2 Quad Q9300 @ 2.5GHz

ASUS P5Q PRO

4GB DDR2 ????

Ikke på fullt akkurat, men burde takle det?

Det er high end det, skal nok funke fint på fullt, men kommer som sagt ann på GPU.

@Jevrie, hvorfor slår du ikke av V-sync? Jeg merker ikke så stor forskjell, bortsett fra når jeg har V-sync på. Da flyter ikke skjermen.

Lenke til kommentar

Hva med 2 Quad Q9300 @ 2.5GHz

ASUS P5Q PRO

4GB DDR2 ????

Ikke på fullt akkurat, men burde takle det?

Det er high end det, skal nok funke fint på fullt, men kommer som sagt ann på GPU.

@Jevrio, hvorfor slår du ikke av V-sync? Jeg merker ikke så stor forskjell, bortsett fra når jeg har V-sync på. Da flyter ikke skjermen.

Har slått det av.

Lenke til kommentar

Skal gå litt inn i offtopic geekmode. Det ble kaldt skjermkort helt til de begynte å støtte 3D, da begynte folk å kalle det grafikkort :) Grafikkort sa folk, grrrafikkort var det i nordland. Mot vest i Bergen var det GrrAAfikkort. I Oslo var det GRAFIKKORT!! Ifølge Oslolosen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...