Niiilsen Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Heisann! Jeg er da på utkikk etter en laptop som fungerer greit til 3d produksjon. Jeg kan ikke spesifisere hva jeg blir å jobbe med, ettersom jeg enda er i starten av læringsfasen. Planen er å søke skole hos Noroff Instituttet om ett år, men før den tid trenger jeg en pc for å ha med til militæret så jeg kan sitte på brakka å leke litt med 3d studio max når jeg har tid å lyst! Prisklasse: 5000-8000kr (Høyere beløp vurderes om nødvendig) Bruk: Hovedsaklig 3D Studio Max Krav: At å arbeide med programmet går rimelig smooth, å gjerne kort render-tid. Her er speifikasjonene for 3D studio max Jeg håper på mange nyttige tilbakemeldinger! =D Lenke til kommentar
thomit Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Du trenger en maskin som helst har 4-kjerners prosessor - Intel Core i7 f.eks., og da helst en fra den nyeste generesjonen (Sandy Bridge). 3ds max vil sette pris på det. Plenty RAM - 4 GB er et minimum. Skjermkort - det er er ikke nødvendig med verdens kraftigste skjermkort til rendering, det meste av arbeidet vil bli utført av prosessoren - men et skjermkort med minst 1 GB egen RAM er å foretrekke. En skjerm med nogenlunde høy oppløsning er en fordel - 1600 x 900 er ok på en 15-tommer, 1920 x 1080 på en 17-tommer. Lagring - det vil alltid gagne ytelsen dersom man har en SSD "disk" i systemet. En SSD til å legger operativsystem og programmer på, og til å gjøre arbeidet med, + en intern eller ekstern harddisk til ren lagring av data. Du må nok satse på noe nærmere 8 tusen enn 5 tusen ... og helst opp mot 10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå