peace2 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Vi plages stadig av at unønskede bilister overtar vår private parkeringsplass. det er totalt 4 plasser , 2 yttere & 2 indere. om man parkerer ytterst sperrer man innerste del enten for inn/utkjørsel. ( se bilde ) Vi plages stadig av at ukjente biler bruker plassen flere ganger , det nyttet ikke å skrive en lapp om at dette var en privat parkering for samma bil kom dagen etter som om ingenting skjedde! Noen tips om hvordan dette problemet kan løses? Det hender mange ganger at vi som leier plassen ikke får parkert våre egne biler! Endret 28. januar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
pakini Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Vi plages stadig av at unønskede bilister overtar vår private parkeringsplass. det er totalt 4 plasser , 2 yttere & 2 indere. om man parkerer ytterst får ingen parkert innerst. Vi plages stadig av at ukjente biler bruker plassen flere ganger , det nyttet ikke å skrive en lapp om at dette var en privat parkering for samma bil kom dagen etter som om ingenting skjedde! Noen tips om hvordan dette problemet kan løses? Det hender mange ganger at vi som leier plassen ikke får parkert våre egne biler! Er jo mulig å få laget "skikkelige" skilt, hos en fabrikk eller lignende? No vet jeg ikke ka type skilt du har hatt før da, om det er noe du har laget selv! Og at det blir borttauing for eiers rekning? 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vet faktisk ikke om regler for å ha sånne skilter... Jeg vet bare at skiltet "privat parkering" ikke gjør jobben for ingen frykter den.. Lenke til kommentar
pakini Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vet faktisk ikke om regler for å ha sånne skilter... Jeg vet bare at skiltet "privat parkering" ikke gjør jobben for ingen frykter den.. Her skilt til privat bruk! http://www.bokstavbutikken.no/display.aspx?menuid=750 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vet faktisk ikke om regler for å ha sånne skilter... Jeg vet bare at skiltet "privat parkering" ikke gjør jobben for ingen frykter den.. Her skilt til privat bruk! http://www.bokstavbutikken.no/display.aspx?menuid=750 Likte den her mest: MEn hvordan vil det fungere i praksis om noen likevel parkerer bilen der? hva er det man gjør da? ringe viking? hvordan kan du ordne betaling av regning osv? må man ta bilde som bevis for at bilen har stått der eller lignende? Lenke til kommentar
pakini Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg vet faktisk ikke om regler for å ha sånne skilter... Jeg vet bare at skiltet "privat parkering" ikke gjør jobben for ingen frykter den.. Her skilt til privat bruk! http://www.bokstavbutikken.no/display.aspx?menuid=750 Likte den her mest: MEn hvordan vil det fungere i praksis om noen likevel parkerer bilen der? hva er det man gjør da? ringe viking? hvordan kan du ordne betaling av regning osv? må man ta bilde som bevis for at bilen har stått der eller lignende? Der vet jeg faktisk ikke! Prøvde å google litt, men fant bare informasjon når et gjaldt parkeringsselskap, og noen andre tråder om samme problemet, leste at folk hadde ringt viking og falcken, men at de ikke likte sånne private oppdrag, da de helst ville ha et ok fra politiet! Men står jo ingen plasser at det ikke er lov å ringe! Har jo selv sett på private veier og perkeringsplasser at det står sånne skilt! Så det tror jeg nok er lov, å ha et sånt skilt! Hører plassene til et borettslag? 1 Lenke til kommentar
blackbrrd Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Tror ikke du har lov å bruke offisielle farger på et privat skilt. Har sett samme type skilt, men i svart-hvitt, som signaliserer at det er et privat skilt. Noe lignende dette burde funke: http://www.bokstavbutikken.no/display.aspx?menuid=-1000&prodid=5793 2 Lenke til kommentar
nahojp Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Vi plages stadig av at unønskede bilister overtar vår private parkeringsplass. det er totalt 4 plasser , 2 yttere & 2 indere. om man parkerer ytterst sperrer man innerste del enten for inn/utkjørsel. ( se bilde ) Vi plages stadig av at ukjente biler bruker plassen flere ganger , det nyttet ikke å skrive en lapp om at dette var en privat parkering for samma bil kom dagen etter som om ingenting skjedde! Noen tips om hvordan dette problemet kan løses? Hvis dere har tydelig nok skilting, så kan dere såvidt jeg skjønner ilegge "bot" selv - det er dette private parkeringsselskap gjør. Det er regler om hvor stort gebyret kan være og hvordan skiltingen må være utformet, men jeg tror ikke private selskaper har noen spesiell tillatelse - så i prinsippet bør dere kunne operere på samme måte så lenge dere skilter tilsvarende. Dere kan også kontakte et firma som Europark og undersøke hva som skal til for at de håndterer situasjonen. Da er er Europark som setter opp skiltet, skriver ut gebyret, og drar synderne til inkasso om de ikke betaler. Men jeg antar Europark ikke bare lever av gebyrer, og at de tar penger fra dere også for denne tjenesten. Og så er det Bandidos-metoden: Ramponer de feilparkerte bilene. 1 Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Innlegg som ikke er relevante for tråden er fjernet! Hold dere til emnet! Kristian Moderator 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Da får vi se åssen det blir etter skilting! Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Inngå en avtale med et kranbilfirma, der betaler du ingenting utover ca. 1.500 for at de trykker opp et ordentlig skilt for deg. Da er det bare å ringe dem så flytter de uvedkommende biler. 2 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 31. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 31. januar 2011 Inngå en avtale med et kranbilfirma, der betaler du ingenting utover ca. 1.500 for at de trykker opp et ordentlig skilt for deg. Da er det bare å ringe dem så flytter de uvedkommende biler. Tips? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 Hvor holder du til? Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Kjenner ikke til noen der dessverre. Du får undersøke litt, skulle tro du kan finne kranbilfirmaer som tar den jobben. Det koster dem jo ingenting. Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Lei av feilparkeringer – lenker fast bilene Lenke til kommentar
cullam Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Jeg hadde det samme problemet der jeg bodde før, jeg tok kontakt med et firma som lager reklameplakater og lign, fikk laget et helt enkelt skilt hvor det stod "privat parkering uvedkommende taues bort for eget ansvar og regning" etter å ha fått tauet 2-3 biler var det slutt på feilparkeringen der. Da jeg flytta til midt i byen, ble problemet nesten like ille, men satte opp skilt om det samme. Funket fint. Alternativt er det bare å ta nr til bilen som har tatt plassen din, ringe politiet å forklare saken, så må du bare underskrive på et papir hos dem så får de taua bilen. Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Jøss tror et skilt vil gjøre det meste... Lenke til kommentar
trollhatt Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Bah, jeg hadde bare ringt Viking/Falk/hvemsomhelst å fått de taua. Lenke til kommentar
Jakke Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Privat Parkering! De som parkerer her får bilen sendt i deler til Polen 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå