Superparanoid Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Holder på å redigere video med Pinnacle Studio 14. Jeg har PC som skal være mer enn kraftig nok til å takle dette. Likevel; hver gang jeg legger på en overgang eller lignende, og skal ta forhåndsvisning for å se om dette fungerer, så kommer det bare opp en svart skjerm med utropstegn. Etter en stund (mange minutter - opptil timer) klarer den å vise noe som det skal. Andre ganger henger hele dritten seg! Jeg skjønner ingenting, og begynner å bli temmelig frustrert! Håper noen kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
kseim Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 hver gang jeg legger på en overgang eller lignende, og skal ta forhåndsvisning for å se om dette fungerer, så kommer det bare opp en svart skjerm med utropstegn. Etter en stund (mange minutter - opptil timer) klarer den å vise noe som det skal. Dette skyldes at programmet kalkulerer ut overgangen/effekten. Hvis effekten/overgangen er litt komplisert så bruker den endel tid. I tidsfeltet over prosjektfeltet kan du se hvor lang tid det er igjen til kalkuleringen er ferdig. Hvis du redigere HD-film så tar dette enda lenger tid. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 OK takk for svar. Effektene er ikke så veldig avanserte egentlig, bruker mye den der fade in/out. Men det er HD video jeg redigerer ja... Må vel bare være tålmodig da. Lenke til kommentar
kseim Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hvor kraftig maskin har du? Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Kanskje ikke mye hjelp, men veldig mange har problemer med produkter fra Pinnacle. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Hvor kraftig maskin har du? Jeg har Windows 7 Home Premium 64-bit, AMD Phenom II X4 820 quad-core processor (2,80 GHz), NVIDIA GeForce GT220 1024MB, 1TB HDD, 6 GB DDR2 memory. Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Redigerte med pinnacle før jeg også, og opplevde det samme som deg så godt som hele tiden. Pcen hang seg opp hele tiden, og når filmen var ferdig redigert så nektet programmet å samarbeide, så det var svart i previewen og samme hvis man rendret den. Etter og ha byttet pc og brukt tid på det, så ble endelig filmen ferdig. Størrelsen på filmen var på 3,5 gb (15 minutter og bare litt tekst og fade effekter) og det var en helt elendig kvalitet. Har ett tips, skaff ett nytt program som ikke er like dårlig som pinnacle. Det er nesten så jeg vil anbefale movie maker fremfor pinnacle. Endret 30. januar 2011 av mwftw Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Det er nesten så jeg vil anbefale movie maker fremfor pinnacle. Anbefal meg noe annet enn Movie Maker da. Jeg har også Adobe Premiere og After Effects, men dette forstår jeg ikke så mye av. Jeg klarte delvis å redigere film, men skjønte aldri hvordan man f.eks. skulle få lage en DVD av filmen (med kapitler og menyer osv). Så da investerte jeg nylig i Pinnacle igjen, som jeg kjente godt til fra før. Lenke til kommentar
kseim Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Jeg redigerer HD-filmer i studio 14 uten særlige problemer. Den trenger litt tid på noen overganger og effekter, men ellers går det greit. Men det ble ikke bra før jeg fikk en god nok maskin Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Men PC'n min burde da være mer enn kraftig nok? Har nylig formattert den også. Lenke til kommentar
Aqualong Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Det er nesten så jeg vil anbefale movie maker fremfor pinnacle. Anbefal meg noe annet enn Movie Maker da. Sony Vegas. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Det er nesten så jeg vil anbefale movie maker fremfor pinnacle. Anbefal meg noe annet enn Movie Maker da. Sony Vegas. Hvordan fungerer det? Lett å lære seg? Noe lignende som Pinnacle? Hvor får man kjøpt dette? Pris? Lenke til kommentar
Läkerol Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Bruker sony vegas og trodde det skulle være vanskelig i starten, men bare du setter deg litt inn i det så skjønner du alt med en gang I tillegg kan du gjøre så mye mer med filmene og jobbe uten at programmet henger seg opp av alle mulige rare grunner. Er usikker på pris og hvor du finner det, men bare søk så finner du det vell ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå