peace2 Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) spørsmålet mitt er hva jeg kunne få for 7000 kr ? det skal være en stasjonær , kraftig som mulig... (spillmaskin) Skjerm , tastatur osv har jeg liggende... Endret 28. januar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
zIUx Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Er det ikke bare å sjekke litt specs selv a.. ? Kjør på med noe AMD og ATI så kommer du langt om dagen Endret 28. januar 2011 av zIUx Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 Jeg kom til dette: http://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/IMEDIA6574NCD/packard-bell-imedia-a6574ncd Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Ville heller gått for denne: Handlevogn (Klikk på ikon)---------------------------------------------------------------------- Den mangler skjermkort. Grunnen til det er at Amentio var billigst på de delene akkurat nå, og de hadde ikke GTX 560 inne på nettbutikken. Det er et skjermkort som er litt bedre og litt dyrere. Det koster rundt 2000,-. Personlig ville jeg gått for det. Hvis du ikke har Windows 7 lisens så må du enten skaffe det fra noen andre, eller kjøpe det. Hvis du skal kjøpe det (Koster ca: 800) og skal holde deg rundt ditt budsjett så ville jeg gått for GTX 460 Handlevogn (Klikk på ikon)---------------------------------------------------------------------- Denne listen inneholder i tillegg til det over, Windows lisens. Da er det bare å finne et 460 kort med 1GB ram. Endret 29. januar 2011 av ArneAustenaa 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Ville heller gått for denne: Handlevogn (Klikk på ikon)---------------------------------------------------------------------- Den mangler skjermkort. Grunnen til det er at Amentio var billigst på de delene akkurat nå, og de hadde ikke GTX 560 inne på nettbutikken. Det er et skjermkort som er litt bedre og litt dyrere. Det koster rundt 2000,-. Personlig ville jeg gått for det. Hvis du ikke har Windows 7 lisens så må du enten skaffe det fra noen andre, eller kjøpe det. Hvis du skal kjøpe det (Koster ca: 800) og skal holde deg rundt ditt budsjett så ville jeg gått for GTX 460 Handlevogn (Klikk på ikon)---------------------------------------------------------------------- Denne listen inneholder i tillegg til det over, Windows lisens. Da er det bare å finne et 460 kort med 1GB ram. Det så ikke verst ut! men med tanke på skjermkort og windows 7 så blir det litt dyrere enn den ferdigpakka pc-en på elkjøp? Der er det AMD Phenom II X6 og 1 GB nvidia Geforce skjermkort + win7 inkludert .. AMD Phenom II X6 klarer seg fint den? Sitter litt mellom AMD Phenom II X6 VS Intel Core i5 Quad Processor i5-2500K skuratt nå.. Endret 29. januar 2011 av peace2 Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 (endret) Ville uansett ikke gått for den fra Elkjøp. Prosessoren er en AMD Phenom II X6 1035T. Det er ikke så veldig god prosessor. Da vill jeg heller gått for AMD Phenom II X6 1055T eller AMD Phenom II X4 955 BE Den har to kjerner færre en den andre AMD prosessoren, men fåtallet idag trenger mer en 4 kjerner. Men i5-2500K er en bedre spillprosessor. Den er helt nylansert [kom denne måneden.] prosessor og akkurat for øyeblikket er det Intel med 1155 plattformen som gir mest ytelse for pengene. --- Når det gjelder skjermkort så har den også et utdatert skjermkort. Selv om det står 1GB på skjermkortet sier det nesten ingen ting. Det viktigste er å se på grafikkprosessoren. Den har GT320 prosessoren og det er ikke noe man kjøper idag til den prisen ! Du bør enten gå for GTX460 eller GTX560. Regner med at GTX460 holder for deg. Den er veldig god den også --- Satt opp en handlevogn hos Dustin Home. Det er også en god nettbutikk Handlevogn (Klikk på ikon)---------------------------------------------------------------------- Den inneholder det samme, bortsett fra en litt billigere strømforsyning, en annen dvd-brenner. Den inneholder også et godt skjermkort. Det blir totalt 7780,- inkl porto. Er du villig til å betale det ? Edit: Feil med handlevogn ! Rettet nå- Endret 29. januar 2011 av ArneAustenaa 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 tnx , jeg skal tenke over det! veldig gode tips! Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Ja, gjør det du Men istad tror jeg det var noe feil i handlevognen på dustin home. Rettet nå ihvertfall. Tror ikke skjermkortet og windowsen var med eller noe sånt. Ta en titt nå å se om det var slik det var i stad eller om det har blitt en forandring. 1 Lenke til kommentar
peace2 Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Ja, gjør det du Men istad tror jeg det var noe feil i handlevognen på dustin home. Rettet nå ihvertfall. Tror ikke skjermkortet og windowsen var med eller noe sånt. Ta en titt nå å se om det var slik det var i stad eller om det har blitt en forandring. Jeg regna med dem vtu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå