Canaye Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hei jeg er canaye (13) jeg er førstegangskjøper av kamera (altså jeg trenger ikke vite at feks canon er så mye bedere ovs ) jeg er litt lei av den standard linsa som var med og har penger til og muligens kjøpe noe nytt jeg fikk dette kameraet til jul jeg tror jeg trenger en del utstyr feks stativ og blits .. bare gi meg anbefalinger Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Du må si noe om hva det skal brukes til - ellers er det vanskelig å komme med andre anbefalinger enn å ta ting ut av lufta. Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 28. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2011 ehh skibilder (hopping ovs) og natur og sommer sykkel bilder .. Lenke til kommentar
ventle Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 ...og utdyp gjerne hva du ikke er fornøyd med med standardobjektivet (ikke vidt nok? ikke langt nok? ikke lyssterk nok?), og gjerne hvor mye penger du har til rådighet. Til ski og sykkel - actionfoto - er det gjerne to ting som gjelder, (ultra)vidvinkel og (super)tele. For nybegynnere er vanligvis standardobjektivet vidt nok til tilfeller der vidvinkel er ønsket, men det er ikke spesielt langt. Kanskje en Sony SAL 75-300 kan være noe å se på? Jeg skyter mye ski og sykkel selv - her er ett eksempel på en situasjon der du vil ha vidvinkel: Her måtte jeg ha vidvinkel fordi jeg måtte være veldig nære syklisten (han hopper rett over hodet mitt). Her er en situasjon der litt mer tele er ønskelig (tatt på 200mm) Jeg står langt unna, men vil komme nært innpå - da er det tele som gjelder. Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 jeg synes rett og slett det standard (som er 18-55) blir for lite zoom enkelte ganger .. Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 I hvilken retning? Du skulle hatt mer vidvinkel enn 18mm eller mer tele enn 55mm? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Skal du ha mere "zoom" dvs.et tele-zoomobjektiv med større/lengere brennvidde,du burde kjøpe et med brennvidde rundt 55-200 til 70-300 fortrinnsvis originalt. Endret 30. januar 2011 av Nautica Lenke til kommentar
Canaye Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 jeg prøvde et vidvinkel engang og jeg har veldig lyst på det ( skal lage en film nå snart som snøen drar sin vei så kansje jeg trenger noe spess til det ?) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå