Tee-Zee Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Hvis noen snakker om store motorer og MX-5 i samme setning, så har de misfortått hele poenget med bilen. Det ser det ut til at du også har gjort. Det er ikke motorstørrelsen det kommer an på i en bil som MX-5 (eller Z3/SLK/MGB/Elise osv.) - det er kjøreglede på svingete veier. Det er førerkommunikasjon. Det er å faktisk føle at du kjører bil. Noe som er veldig sjeldent i dagens biler. Hvis du heller vil ha en tung slede meg 250 hester, så får du gjerne det for min del. Jeg kommer nok alltid til å en liten og lett bil for kosekjøring. Hvis du lærer deg å utnytte de fordelene en lett bil har, så vil nok ikke du heller være like glade i biler på to tonn. For å sitere Colin Chapman (Lotus-grunnleggeren): Simplify, and add lightness. Og enda et jungelord i samme kategori: There's no substitute for lightness. Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Vi er alle forskjellig, men å si at en person ikke har peiling fordi han liker noe annet, blir veldig feil. Det blir det samme som at venner av meg sier jeg ikke har peiling på musikk, fordi jeg liker Queen. Du tar poenget? Jeg ville heller hatt en MX-5 (ikke at jeg ville hatt MX-5, men en MR2 med litt motor hadde ikke vært feil) med 2-liter og turbo enn en original 1,6 rekkefirer. Det vil ikke si at jeg ønsker en tung slede på to tonn. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 Jeg sa aldri at du ikke hadde peiling fordi du ikke likte MX-5. Jeg antydet at du ikke hadde peiling fordi du sa at MX-5 hørte best hjemme i en frisørsalong og at den var oppskrytt (uten at du har klart å forklare hva som var oppskrytt). Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 1. februar 2011 Del Skrevet 1. februar 2011 rublings gjorde, selv om jeg tok ironien da han er en kollega Jeg synes den er oppskrytt som sportsbil, men dette kan også komme litt av hvor man bor i landet da. Har aldri kjørt en MX-5 før, og det er en bil jeg regner som "frisørbil" ut i fra utseendet - som jeg sa var subjektivt Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Det er snakk om en bil nr. 2 her altså, og jeg har på ingen måter lyst på noe MX-5. Har bare lyst på en bil som ser relativt bra ut, har mer enn 90 hestekrefter, og ikke er svindyr i innkjøp, forsikring og andre utgifter som bensin og reperasjoner. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Det er snakk om en bil nr. 2 her altså, og jeg har på ingen måter lyst på noe MX-5. Har bare lyst på en bil som ser relativt bra ut, har mer enn 90 hestekrefter, og ikke er svindyr i innkjøp, forsikring og andre utgifter som bensin og reperasjoner. Du har med andre ord lyst på en MX-5. Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Det er snakk om en bil nr. 2 her altså, og jeg har på ingen måter lyst på noe MX-5. Har bare lyst på en bil som ser relativt bra ut, har mer enn 90 hestekrefter, og ikke er svindyr i innkjøp, forsikring og andre utgifter som bensin og reperasjoner. Du har med andre ord lyst på en MX-5. Du har med andre ord ikke lest det du nettopp svarte på. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Ja, det var jo ment helt alvorlig. Har jeg skjønt deg riktig på at du kommer til å kjøpe bilen om ett til to år? Du bør i hvert fall holde deg unna både Golf IV og Seat Leon. Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Ja, det var jo ment helt alvorlig. Har jeg skjønt deg riktig på at du kommer til å kjøpe bilen om ett til to år? Du bør i hvert fall holde deg unna både Golf IV og Seat Leon. Akkurat nå har jeg i alle fall NULL lyst på en MX-5. Noe sånt ja, avhengig av pengeboka og jobbsituasjon. Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 (endret) Akkurat nå har jeg i alle fall NULL lyst på en MX-5. Noe sånt ja, avhengig av pengeboka og jobbsituasjon. Jeg synes du er litt tidlig ute med planleggingen. Misforstå meg rett, om du sparer penger allerede nå er jo det veldig positivt, men jeg ser ikke helt grunnen til å planlegge et bilkjøp ett til to år i forveien. Som du sier så avhenger det av økonomi og arbeidssituasjon, og personlig hadde ikke jeg giddet å bruke krefter på å finne en bestemt biltype allerede nå. I tillegg til at din egen situasjon om ett til to år er en variabel så har du også prisnivået på bruktmarkedet om ett til to år å ta hensyn til. Det er muligens lettere å spå bruktmarkedet men allikevel så kan ting endre seg der også. Bruk heller energien din de(t) neste årene/året på å være fornuftig økonomisk så kan du heller se hva slags type bil som passer deg når den tid kommer. Endret 2. februar 2011 av Kent Touch This Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165 Skrevet 2. februar 2011 Del Skrevet 2. februar 2011 Akkurat nå har jeg i alle fall NULL lyst på en MX-5. Noe sånt ja, avhengig av pengeboka og jobbsituasjon. Jeg synes du er litt tidlig ute med planleggingen. Misforstå meg rett, om du sparer penger allerede nå er jo det veldig positivt, men jeg ser ikke helt grunnen til å planlegge et bilkjøp ett til to år i forveien. Som du sier så avhenger det av økonomi og arbeidssituasjon, og personlig hadde ikke jeg gidder å bruke krefter på å finne en bestemt biltype allerede nå. I tillegg til at din egen situasjon om ett til to år er en variabel så har du også prisnivået på bruktmarkedet om ett til to år å ta hensyn til. Det er muligens lettere å spå bruktmarkedet men allikevel så kan ting endre seg der også. Bruk heller energien din de(t) neste årene/året på å være fornuftig økonomisk så kan du heller se hva slags type bil som passer deg når den tid kommer. ! Ettersom du ikke har noe tydelig "drømmebil" (kan du ikke ha ettersom du spør her på forumet), så blir bortkasta tid å se seg ut en bil nå, for som kent sier, det er mye som spiller inn før den tid kommer. Vil også skyte inn, at vist du egentlig ikke har noe veldig stor preferanse av bil, er det bedre å la være å seg ut en spesiell bil, da du fort går glipp av noe som kunne være vel så aktuelt til en god pris. Hadde du våre 110% sikker på at du skulle hatt en Prelude (drømmebil) innen noen år, hadde saken våre annerledes, da kunne du lest deg opp om bilen og gjort deg kjent med den i god tid før du kjøpte den. Lenke til kommentar
jooonas91 Skrevet 2. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2011 Det er sant det ja, hadde bare lyst til å høre positive og negative sider med biler som jeg kunne tenkt meg nå, har absolutt øynene åpne for andre biler enn de jeg har skrevet på ønskelisten min her. Ville egentlig bare høre litt om hva dere synes om disse bilene, så takk for svarene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå