Gå til innhold

Hvordan bli brun?


lols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svette spanjoler? Lol, hvorfor noen nordmenn gidder å gå rundt som likbleke polakker kommer jeg aldri til å skjønne...

 

Hvis man (i motsetning til størsteparten av dette forumet her, virker det som) tilbringer en del tid utendørs har man heldigvis mer enn nok farge til at man ser frisk ut, uten å se ut som man har lyst til å bytte statsborgerskap til Spania. Men for all del, har du lyst til å se ut som dette før du blir 40 er det bare å kjøre på...

Lenke til kommentar

Synes du overdriver, fkm. Uten å ta sol selv, så tipper jeg at de fleste som er for det i denne tråden i lengden ender opp med å ta det i snitt én gang i uken kanskje.

 

Det er en forskjell på å ikke være helt komfortabel med å være helt blek, enn å se ut som en "svett spanjol". ( :ermm: )

 

Wuttup

worst-tans.jpg

Lenke til kommentar

tror ikke man ser sånn ut av å ta sol?

 

Heller sånn: http://www.mobilen.no/photoalbum/view2/P3NpemU9bWVkaXVtMyZpZD0xNTkyMDe

 

enn:

http://lifebyj.blogg.se/images/2009/likblek_46717506.jpg

 

men finnes noen som som sagt tidligere, drar den alt for langt..

http://pondus.no/Global/Juni%202009/sommerdag/Pondus-sommerdag-solbrun.jpg

 

tror ikke man ser sånn ut av å ta sol?

 

fikk ikke til.........................

Endret av babebin
Lenke til kommentar

Ja, det skjønte jeg jo. Men mitt spørsmål står: hvorfor? De er flotte, friske jenter begge to, hvorfor er brunere = penere?

 

Sydeuropeere, latinamerikanere, afrikanere, asiater - ingen av disse bruker masse tid og penger på å endre hudfargen sin (normalt sett), mens blant oss hvitinger så er det en hel industri bygget opp rundt det å endre hudfargen vår. Hva er så ille med hvit hud?

Lenke til kommentar

Ah, sorry. Det er vel ikke brunere = penere, men hvis du forstår deg på matematikk vil jeg si at det som er en fin brunnyanse nærmer seg en maksimalverdi. Dette baserer jeg ikke på min egne preferanser, men det som jeg vil tro folk flest liker best. Altså at kritthvit hud ikke er like fint som en litt mer gyllen hud, og at veldig brun hud (på hvite, såklart) i den andre enden igjen heller ikke er like fint.

 

Apropos: asiatere har en ganske stor industri for den slags de også, spesielt i Japan. Eneste forskjellen er at folk der borte vil bli mest mulig hvit.

Lenke til kommentar

blek ser mer "sykt" ut en en sommerbrun farge, dvs, jeg vil heller ha "frisk å ren hud" som ser sunn ut og "gladere" ut enn en slik blek og kald hudfarge.. er jo en grunn til at man bli deppa av vintern her i norge.. for lite sol! :O

 

men enig i at det å se neger ut om vintern i norge ikke er det fineste man kan se på, da detter man tilbake på samme nivået som å se "likeblek" ut :S

 

men alle sier jo at vi MÅ ha litt sol, å litt kan jo være å ligge i solaium 15 min 2-3 ganger i uka :) Jeg er MYE mer lykkelig nå når jeg tar sol enn når jeg ikke gjor det :) både fordi huden min ser friskere å sunnere ut, og fordi man blir generelt lykkeligere av litt sol :)

 

å være naturlig norskhvit om vintern her er ikke noe man kan klage på egentlig, siden vi bor i et land uten særlig mye sol :) men solbrun hud er fortsatt nærmere fint enn hvit hud synes jeg :) smaksak!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...