Gå til innhold

[Løst] Spill-PC til 12K.

Anbefalte innlegg

Uff, nei de har ikke Gigabyte GTX 560 Ti SUPER OVERCLOCK. Kan hende de har det på komplett, men sortimanget på den pcen jeg tok utgangspunkt i, så fantes den ikke der. Men hva slags fps kan jeg forvente meg av denne, hvis jeg spiller Homefront?

Endret av Visslarr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tenkte eg skulle legge til eit oppsett som eg liker =)

(Kabinett)---------- FRACTAL DESIGN FULLTOWER DEFINE XL BLACK

(Strømforsyning)---- CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

(Prosessor)--------- INTEL CORE I7 2600K 3.40GHZ 8MB S-1155

(CPU Kjøler)-------- CORSAIR H70 HYDRO CPU COOLER

(Hovedkort)--------- ASUS P8P67 DELUXE P67 S-1155 ATX

(Minne)------------- CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ (2X4GB) CL9 VENGEANCE

(Skjermkort)-------- Gainward GeForce GTX 580 1536MB PhysX

(Skjerm)------------ BenQ 24" LCD G2420HD

(SSD Disk)---------- CORSAIR FORCE 2.5" 120GB SSD MLC

(Harddisk)---------- SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

Kom gjerne med innslag =)

Endret av thom6800
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oppsettet kjeme på ca 15.000

Men det er svært gode deler med høg kvalitet etter min mening.

kan jo foreksempel bytte ut:

INTEL CORE I7 2600K med INTEL CORE I5 2500K

ASUS P8P67 DELUXE ATX med ASUS P8P67 PRO

CORSAIR 8GB DDR3 1866MHZ CL9 med Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 580 med Gainward GeForce GTX 570

Men eg anbefaler CORSAIR H70 HYDRO CPU COOLER eller H50 CPU COOLER =)

SSD kan ein vente med vist du har lyst og vente til dei værte litt billigere=)

Ditt valg =)

Lenke til kommentar

Kabinett: Cooler Master HAF 932 Big Tower Sort

Strømforsyning: Corsair HX 750W PSU

Hovedkort: ASUS Crosshair IV Formula, Socket-AM3

Prosessor: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition

CPU Vannkjøling: Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

Minne: Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Skjermkort Crossfire: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Skjermkort Crossfire: XFX Radeon HD 6950 2GB GDDR5

Optisk Leser: Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7260S

SSD: Corsair SSD Force Series™ F60, 60GB

Harddisk: Western Digital Caviar® Black 1TB

Jeg "lekte" meg litt rundt og kom på dette her. Synes dette ser ut som et veldig kraftig oppset som kan ta for å si det sånn dagens spill på mer enn det rimelige. Dette koster da nesten 18 000 norske kroner.

Men hva synes dere som kan PC om dette oppsettet da? : )

EDIT: Dette er da en ferdigbygd pc fra komplett.

Endret av Visslarr
Lenke til kommentar

Unnskyld for dobbel post nå, men har lest litt rundt enda litt till, og funnet ut om SLI. Jeg har både hørt om Crossfire og SLI, og med dette antar jeg da at

Crossfire = To AMD GPU.

SLI = To NVIDIA GPU.

Stemmer dette? Isåfall, burde jeg bruke litt mere penger på for eksempel GTX 580 i SLI? Hvis det er mulig på komplett/dustinhome foreksempel?

Lenke til kommentar

Unnskyld for dobbel post nå, men har lest litt rundt enda litt till, og funnet ut om SLI. Jeg har både hørt om Crossfire og SLI, og med dette antar jeg da at

Crossfire = To AMD GPU.

SLI = To NVIDIA GPU.

Stemmer dette? Isåfall, burde jeg bruke litt mere penger på for eksempel GTX 580 i SLI? Hvis det er mulig på komplett/dustinhome foreksempel?

Ja, det stemmer. Men du sprenger budsjettet ditt så til de grader nå... Det er for så vidt greit for meg, men vil nå likevel nevne at jeg kjører både Crysis og Crysis 2 på max og rundt 35-40 fps med ett enkelt Radeon HD 6950. Hvis du dermed kun kjøper ett GeForce GTX 580 vil du kunne kjøre alt på max, og så kan du kanskje heller bruke de innsparte pengene på et nytt grafikkort om ett år hvis det skulle vise seg at det kom et spill som 1 GTX 580 ikke klarer å kjøre.

Og så lurer jeg på om hvorfor du byttet fra en i5-2500k til en AMD Phenom II X6 1090T, når det allerede har blitt vist i denne tråden at en i5-2500k er bedre i de aller fleste tilfeller?

Endret av Mathias-S
Lenke til kommentar

ok, så ett gtx 580 holder 10x mer enn nok altså? Men hvilken versjon av gtx 580 skal jeg gå for isåfall? Har sett på tester, og hver gang så er det en eller annen versjon av et kort som går forbi det, og så er det et annet som går forbi det osv. Så er veldig usikker på det :D

Og altså, det jeg prøvde på ovenfor var jo... bare litt leking rundt for meg, skulle bare se litt. Men altså i5 2500k, gtx 580, vannkjøling ssd og hele pakka...

Er det noe sikkert å si om hvor mye man sparer om man skal bygge selv istedenfor å kanskje kjøpe ferdig hos komplett?

Endret av Visslarr
Lenke til kommentar

Ok, da har jeg kommet til to oppsett:

Dette er det fra Komplett, og da er dette ferdigbygd:

Cooler Master HAF 922 Midi Tower Sort

Corsair HX 650W PSU

ASUS P8P67, Socket-1155

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K

Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9

Gainward GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Crucial RealSSD C300 2,5" 64GB

OEM SSD 2.5" to 3.5" Bracket SATA

Western Digital VelociRaptor® 300GB

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-7260S

Logitech Gaming Keyboard G110

QPAD 5K Pro Gaming Laser Mouse

BenQ 24" LCD G2420HD

Som du ser så er både tastatur, mus og skjerm inkludert. Dette oppsettet bruker da GTX 560. Dette kommer på 15 133 Norske Kroner.

Dette her er en PC som man bygger selv, alle deler er fra Dustinhome.no:

Kabinett: Fractal Design Miditower Define R3 Black.

Strømforsyning: Corsair HX 650W.

Hovedkort: Asus P8P67 S-1155 ATX.

Prosessor: Intel Core I5 2500K 6MB.

Vannkjøler: Corsair H70 Hydro CPU Cooler.

Minne: Corsair Vengeance 8GB CL9.

Skjermkort: Gigabyte Geforce GTX 580 1536MB.

Harddisk: Samsung Spinpoint F3 1TB.

Optisk Leser: Sony Optiarc DVD±R/RW 8X SATA.

Tastatur: Logitech G110 Gaming Keyboard Nordic.

Mus: Roccat Kone 6000DPI Usb.

Musematte: Roccat Glacier 1.35mm.

Skjerm: BENQ G2420HDBE 24".

Høyttalere: Logitech X-530 5.1 Speaker.

Operativ System: Microsoft Windows 7 Home Premium 64 Bit Norsk.

Dette oppsettet her bruker da GTX 580 istedenfor GTX 560, samt noen andre ting. Dette kommer da på 14 563 Norske Kroner.

Så da tenker jeg at det er utrolig mye bedre å bygge en PC selv, men det jeg sliter med er hvor vanskelig det isåfall er å bygge en egen PC. Jeg er relativt klønete og det med å bruke litt makt med å få ting på plass er jeg usikker på om jeg forsåvidt klarer :p Så er jeg også veldig redd for å ødelegge komponenter. Jeg vet at det er en guide på hardware.no, men jeg vet ikke om den tar med vannkjøling osv. Men for en fyr som er litt klønete og som aldri har bygget en PC før i hele sitt liv, hva kan dere gi meg for tips osv?

EDIT:

Er det noen som vet om en bra SSD som ikke er altfor dyr? : )

Endret av Visslarr
Lenke til kommentar

I forhold til "gammeldags" harddisk så er vel egentlig alle SSD-disker bra. Dersom du kjøper en "liten en" til systemdisk, så bare sørg for å ha en vanlig 500 GB eller mer i tillegg til å installere Steam og andre programmer på.

Lenke til kommentar

Ja fordi jeg tenkte på en SSD å ha operativsystem på, fordi jeg har lest mye om dette og det er det folk pleier å ha. Men en SSD... er det noe som sitter "inne" i pcen da? Liksom... det er ikke for eksempel en usb kabel som man kan koble vekk, men det er som en annen harddisk?

Lenke til kommentar

Ein SSD er ein 2,5 disk som ein monterer på nesten samme måte som ein vaneleg HDD =)

Forskjellen er at ein SSD ikkje har noko beveglige deler etter det eg har forstått=)

Ein HDD også kalt 'snurre disk' er meir ømfintlig og er mykje tregare enn ein SSD =)

Endret av thom6800
Lenke til kommentar

Corsair HX-serien er utdatert og dyr i dag. Kjøp heller Antec TruePower New 750W for 839 kr f. eks. eller en NZXT HALE90.

Men Hx serien er jo rå kvalitet tvers gjennom =)

TruePower New er bedre enn HX-serien om jeg ikke husker riv ruskende galt, HALE90 er garantert bedre enn HX-serien til Corsair.

Vil anbefale AX-serien eller HALE90. Begge er 90plus GOLD og har gode rippelmålinger

Lenke til kommentar

Tror jeg går for Corsair AX 850W. Dessuten, burde jeg gå for Vertex 2 120gb eller vente på vertex 3? Dessuten så lurer jeg på kjøler til CPU. Har vurdert H70, men tenker faktiskt også på NOCTUA NH-D14. Hva synes dere?

Skal du klokke og dessuten bryr deg litt om støy så er NH-D14 klart det beste valget spør du meg.

Vil du heller at det skal se pent og ryddig ut inne i kabinettet så kan H70 være et alternativ.

H70 er langt fra noen dårlig kjøler, men NH-D14 yter bedre og er langt mer støysvak.

I begge tilfeller må du forsikre deg om at de passer inn i kabinettet.

Lenke til kommentar

Når det gjelder å bygge pc, så er jeg ekstremt klønet og forferdelig til å bygge/mekke på ting og er under middels i de fleste praktiske fag på skolen. Og jeg klarte å bygge en PC, uten problemer.

Angret litt i starten på å kjøpe komponenter istedet for ferdigbygd, fordi jeg hadde litt problemer med tilkoblinger o.l (fikk ikke skjermen til å fungere). Var redd skjermkortet var defekt, men etter litt tid på et pc-verksted var maskina i tipp topp stand.

Men er glad jeg valgte å kjøpe i deler. Å ha frihet til å velge hvilke som helst komponenter er gull verdt i mine øyne. Dessuten, var det jo morsomt og lærerikt i tillegg.

Og det skal nevnes, at jeg var rimelig hardhendt under montering og sølte termisk pasta her og der, men pc'en kjører utmerket uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...