laPANTHA Skrevet 6. juli 2003 Del Skrevet 6. juli 2003 Harddisk nr. 2 blir ikke oppdaget ved kaldstart, men om jeg tar en varmstart dukker den opp. Diskene er identiske. Noen tips? Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg har oppsett som følgende: HD1 prim. master CD-R prim. slave HD2 sec. master CD-ROM sec. slave Vil det hjelpe å sette harddiskene på samme IDE kabel? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Blir den ikke oppdaget i BIOS, eller er det bare i Windows den mangler? Lenke til kommentar
tvangsgreie Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Harddisk nr. 2 blir ikke oppdaget ved kaldstart, men om jeg tar en varmstart dukker den opp. Diskene er identiske. Noen tips? Om du har for svak strømforsyning, vil ikke alle diskene bli startet første gangen, siden det krever ekstra mye strøm å spinne opp. Når du tar varmstart, vil noen disker allerede være startet, og da blir det mer strøm til overs for den som ikke startet. Det kan selvsagt også være harddisken som ikke er helt god. Av og til vil ikke to harddisker virke sammen ordentlig om de står på samme kabel. Lenke til kommentar
laPANTHA Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Den blir ikke oppdaget i BIOS. Strømforsyning burde i grunn ikke være noe problem, da jeg har 360W å gå på. Har også koblet fra ene vifta i døra ettersom døra er fjernet. Lenke til kommentar
Stig-Arne Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Er det ikke anbefalt at Alle hardiskene står på egen kabel og Optiske drev står på egen ? Har det iallefall slik selv. Det kan høres ut som disken tar kvelden snart, du kan jo prøve å røske ut alle andre disker og starte opp. Se så om den disken starter. Du burde kanskje ta backup av disken, kan jo se ut som om den takker for seg snart Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå