Gå til innhold

Hente ut spes informasjon fra tabell.

Anbefalte innlegg

Hei sitter her å klør meg i hodet av at jeg ikke helt får til en spørring her. Får til at den skal hente ut informasjon, men ikke at det er kun med spesiell rettighet..

Dette er et søkescript..

$sql= mysql_query("SELECT brukernavn, registrert, avatar, profiltekst FROM `brukere` WHERE `brukernavn` LIKE '%$_POST[search]%' OR `registrert` LIKE '%$_POST[search]%' OR `avatar` LIKE '%$_POST[search]%' OR `profiltekst` LIKE '%$_POST[search]%' AND `level` != '4' order by id desc");

Saken er at jeg får hentet ut all informasjon jeg ønsker. Men får ikke hentet ut alle som IKKE er level 4. Noen som kan hjelpe meg på veg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei sitter her å klør meg i hodet av at jeg ikke helt får til en spørring her. Får til at den skal hente ut informasjon, men ikke at det er kun med spesiell rettighet..

Dette er et søkescript..

$sql= mysql_query("SELECT brukernavn, registrert, avatar, profiltekst FROM `brukere` WHERE `brukernavn` LIKE '%$_POST[search]%' OR `registrert` LIKE '%$_POST[search]%' OR `avatar` LIKE '%$_POST[search]%' OR `profiltekst` LIKE '%$_POST[search]%' AND `level` != '4' order by id desc");

Saken er at jeg får hentet ut all informasjon jeg ønsker. Men får ikke hentet ut alle som IKKE er level 4. Noen som kan hjelpe meg på veg?

$sql= mysql_query("SELECT brukernavn, registrert, avatar, profiltekst FROM `brukere` WHERE `brukernavn` LIKE '%$_POST[search]%' OR `registrert` LIKE '%$_POST[search]%' OR `avatar` LIKE '%$_POST[search]%' OR `profiltekst` LIKE '%$_POST[search]%' AND NOT `level` = '4' order by id desc");

?

Lenke til kommentar

Har ikke testet, men jeg tror dette skal fungere:

$sql= mysql_query("SELECT brukernavn, registrert, avatar, profiltekst FROM `brukere` WHERE (`brukernavn` LIKE '%$_POST[search]%' OR `registrert` LIKE '%$_POST[search]%' OR `avatar` LIKE '%$_POST[search]%' OR `profiltekst` LIKE '%$_POST[search]%') AND `level` != '4' order by id desc");

Lenke til kommentar
Setter en krone på at `level` er en INTEGER.

Altså du skal ikke ramme den inn... <-- Feilaktig informajson fra min side. Edit skal være korrekt:

... 
SELECT brukernavn, registrert, avatar, profiltekst 
FROM `brukere` WHERE (
`brukernavn` LIKE '%$_POST['search']%' 
OR `registrert` LIKE '%$_POST['search']%' 
OR `avatar` LIKE '%$_POST['search']%' 
OR `profiltekst` LIKE '%$_POST['search']%'
) AND `level` !='4' ORDER BY `id` DESC

Endret av tROOP4H
Lenke til kommentar

Kan du forklare hvorfor du mener at numeriske verdier ikke skal innkapsles i enkle fnutter, slik man gjerne gjør med alle andre typer verdier? Da må jeg nesten spørre - gitt f.eks. at active record-lag i en MVC-arkitektur, hvordan skal man generere spørringer? Skal man hente ut informasjons om kolonnene for datamodellen, analysere typene og sette på fnutter avhengig om datatypen er integer eller ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...