Gå til innhold

Boikotter du Israel?

Boikotter du Israel  

184 stemmer

1. 1. Boikotter du Israel?

• Ja
      39
    • Nei
      113
    • Jeg buikotter Israel(Aktivt kjøper Israelske varer)
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, enkelte produsenter har forsøkt å snikselge israelske produkter ved å kalle de "middelhavsgrønnsaker" (som om de vokste i havet!) og lignende. Det er ikke noe nytt. Men vi har også presset på for at butikkene skal ha bedre merking av hvor det er produsert, og endel har fulgt dette.

Lenke til kommentar

Forresten, du bør prøve mandarinene fra Israel. Tror du finner de på Kiwi, utrolig gode. Merket er Cevita som også har Israelske sitroner ;)

Jeg får prøve å huske det neste gang jeg er innom Kiwi, selv om det er sjeldent.

Vi burde nesten lage en tråd for Israelske produkter. :yes:

• Liker 2
Lenke til kommentar

Forresten, du bør prøve mandarinene fra Israel. Tror du finner de på Kiwi, utrolig gode. Merket er Cevita som også har Israelske sitroner ;)

Ellers takk. Israel kan brenne! Jeg holder meg til produkter fra land som ikke oppfører seg som Nazi-Tyskland! Smak er en ting, men poteter fra Norge og appelsiner fra Spania slår godt ann. Såvel som kjøtt, grønnskaer og annet man finner fra fredelige land.

Lenke til kommentar

Ellers takk. Israel kan brenne! Jeg holder meg til produkter fra land som ikke oppfører seg som Nazi-Tyskland! Smak er en ting, men poteter fra Norge og appelsiner fra Spania slår godt ann. Såvel som kjøtt, grønnskaer og annet man finner fra fredelige land.

Ja uff, Israel er kjempeflinke til å drepte jøder og snakker ofte med kongen over Palestina for å gjøre noe med "Jøde problemet" samtidig som de tar over Halve Tsjekkia.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ah, da skulle du opplevd selvplukkede og selvpressede appelsiner i verdens beste juice i Israel ;)

Ah, i Palestina mener du. Hvordan smaker brudd på Genevekonvensjonen? Syrlig? Blodappelsiner?

Auda, med såpass mye bitterhet som du fremviser så kan man begynne å lure på hvordan dine appelsiner smaker. Kanskje du burde stryke appelsiner fra den selektive lekeboikottlista di. :thumbup:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Det er ingen lekeboikott. Israel reagerer på det.

Tja, Israelere synes det er litt sårt at det finnes noen som ikke vil kjøpe appelsinene deres. Men økonomisk har det ikke en døyt å si.

Og Decline: Palestina? Hvordan er Gallilea Palestina? Anerkjenner ikke du heller Israel?

Endret av Medlem-205774
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en skam å boikotte Israel. Men Israelere synes det er sårt at noen ikke vil kjøpe appelsinene deres, men de bryr seg ikke veldig.

Kjenner du i det heletatt noen Israelere, Glimti? Og får du noen gang sett situasjonen fra et annet ståsted enn palestinakomiteen.no ?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husker godt at Ariel Sharon reagerte og kalte boikotten for skammelig mens han var statsminister så de bryr seg nok litt mer enn de vil innrømme... ;)

Det er riktig. Jeg har ikke lest tråden her, men hvis det er folk her som sier at boycotten spiller liten rolle for Israel, så vet de ikke hva de snakker om.

Israel har nylig innført nye straffereaksjoner mot israelere/palestinere som støtter boycott :

"The Israeli government’s repression of the boycott (...)movement is growing ever more harsh. Domestically, earlier this month, “the Knesset plenum…approved in its first reading a ‘boycott law,’ which would levy harsh punitive fines on Israelis who call for academic or economic boycotts against Israeli institutions,” according to Ha’aretz."

http://mondoweiss.net/2011/03/report-palestinian-anti-wall-activist-tortured-threatened-with-rape-and-execution-by-shin-bet-because-of-bds-activities.html

Mohammed Othman er (var?) en sentral figur i boikott-bevegelsen. I 2009 ble han arrestert da han kom tilbake etter et besøk i Norge.

Etter noen uker ble han sluppet fri, de hadde ingenting på han.

Det var bare ren "avskrekking". ( "Vi skal lære deg". )

Nå nylig fortalte han mer om hvordan fengselsoppholdet var :

"Kept in a tiny cell that could only fit a small mattress and subjected to extreme hot and cold temperatures, Othman says psychological terror gave way to physical torture. “At one point they tied me in stress positions for five hours. They showed pictures of my sisters and told me they would rape them. They threatened me with rape.” "

http://desertpeace.wordpress.com/2011/03/20/you-boycott-you-die/

• Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det en skam å boikotte Israel. Men Israelere synes det er sårt at noen ikke vil kjøpe appelsinene deres, men de bryr seg ikke veldig.

Kjenner du i det heletatt noen Israelere, Glimti? Og får du noen gang sett situasjonen fra et annet ståsted enn palestinakomiteen.no ?

Feil, det er en skam å ikke bry seg!

Og et svært bra innlegg Kubin!

Lenke til kommentar

Feil, det er en skam å ikke bry seg!

Og et svært bra innlegg Kubin!

Siden du boikotter Israel boikotter du vel ikke demokratiske land også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...