Gå til innhold

Boikotter du Israel?

Boikotter du Israel  

184 stemmer

1. 1. Boikotter du Israel?

• Ja
      39
    • Nei
      113
    • Jeg buikotter Israel(Aktivt kjøper Israelske varer)
      32

Anbefalte innlegg

Nei, jeg boikotter ikke Israel. Det gjør heller ingen andre her, selv om de måtte frastå fra å kjøpe varer som kommer fra Israel. Det eneste de boikotter er sivile israelere og deres levebrød, som forøvrig er legitimt det, men dere skader ikke de dere ønsker å skade (eller, ihvertfall forutsatt at motivasjonen er å skade staten Israel, det er mange som gjerne vil skade sivile israelere også).

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan kan du være så sikke rpå det? Forøvrig er det ufattelig useriøst med skriverier som "israelhaterne" når det man er motstander av er okkupasjonen og krigshandlingene deres!

Ja, for noen krigshandlinger. Har vi noen gang hatt en konflikt hvor ordet krig blir nevnt som har hatt færre ofre? Ganske godt gjort av Israel, det fortjener de all ros for! Mon tro om araberne hadde turt fram på samme skånsomme måte dersom de hadde vært den sterkeste parten i konflikten.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Man må vise avsky på hver måte man kan!

Ja, hadde palestinerne greid å lage noen interessante produkter til eksport, så skulle jeg ha boikottet dem. Men de er for opptatte med å konstruere disse rakettene sine til at de får til noe sånt. Ikke er de særlig flinke til det heller.

• Liker 8
Lenke til kommentar

Jeg er verken for eller mot, det er liksom inn å hate Israel og stille opp med palestinaskjerf på torget etter å ha lest sms-masseutsendelser uten å ha satt seg inn i saken.

Har sett videoer av hamas-fan som løper rundt med en båre og legger seg oppå og klager hver gang de finner et kamera/ ser en journalist.

Like mye bs på begge sider.

Lenke til kommentar

Nei, jeg boikotter ikke Israel. Det gjør heller ingen andre her, selv om de måtte frastå fra å kjøpe varer som kommer fra Israel. Det eneste de boikotter er sivile israelere og deres levebrød, som forøvrig er legitimt det, men dere skader ikke de dere ønsker å skade (eller, ihvertfall forutsatt at motivasjonen er å skade staten Israel, det er mange som gjerne vil skade sivile israelere også).

Sivile israelere boikotter sivile palestineres varer:

I dag er det lettere, men mange israelere nekter fortsatt å drikke ølet fordi det er palestinsk.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/midtosten/artikkel.php?artid=538338

Lenke til kommentar

Sivile israelere boikotter sivile palestineres varer:

Det er da ikke noe oppsiktsvekkende med at israelerne og palestinerne boikotter hverandres varer! Det rare er at folk her i Norge av en eller annen grunn skal boikotte israelske varer. Er vi i krig med Israel? Hvilken konflikt har vi med dem?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hvorfor er det rart?

Det finnes så utrolig mange steder i verden hvor folk har det langt verre enn på Gaza. Visste du at fedme er et problem blant palestinere? Visste du at forventet levealder blant palestinere er langt høyere enn blant innbyggere i øvrige arabiske land, og analfabetismen lavere? BNP per innbygger er høyere? Hvorfor blir de der, fremfor å flykte til Egypt, Syria, Jordan osv? Kan det være fordi de faktisk har det bedre der de er? Hvordan ville de hatt det om ikke Israel hadde eksistert? Kanskje noenlunde slik befolkningen har det i de arabiske nabolandene, altså verre enn de har det nå? Osv. Er du klar over hvor mye forsyninger Israel sender inn til palestinerne hver dag?

Se her:

http://www.atimes.com/atimes/Middle_East/KH18Ak01.html

Hele greia er en stor bløff. Dere som er så opptatt av rettferdighet, hvorfor bryr dere dere ikke om de 6 millionene som har dødd i Kongo-krigene de siste 10-12 årene, eller de flere millioner som har lidd samme skjebne i konflikter i Sudan, hvor muslimer er den aggressive part? Bare en promille så mange menneskeliv er gått tapt i Israel/Palestina-konflikten til sammenligning.

Endret av Leiferen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har fulgt litt med på og prøvd å starte tråder om andre konflikter og prolmer og. Hvorfor Midtøstenkonflikten får så mye mer fokus enn andre er ikke tema for denne tråden, men opprett gjerne en egen tråd om det da det er et interessangt tema.

Man boikotter israelske varer fordi man ikke vil støtte Israel på noen måte med den oppførslen de viser ovenfor palestinern og ovenfor hele verden. Innlegget ditt får meg til å tenke på et kjent dikt som inneholder "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke ramer deg selv"... ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Man boikotter israelske varer fordi man ikke vil støtte Israel på noen måte med den oppførslen de viser ovenfor palestinern og ovenfor hele verden. Innlegget ditt får meg til å tenke på et kjent dikt som inneholder "Du må ikke tåle så inderlig vel den urett som ikke ramer deg selv"... ;)

Oppførselen de viser? De viser generelt usedvanlig god oppførsel i og med at det er snakk om en konflikt med et folk som ønsker dem utslettet. Hvem andre sender lastebillass etter lastebillass med forsyninger til sine verste fiender? Og hvilken dårlig oppførsel viser Israel overfor verden?

Nei, jeg er enig, å tåle det palestinerne har holdt på med i så mange år er ikke bra. Synd at Israel må gjøre som de gjør, men hva kan man forvente når vi ser hvilke folk som styrer palestinerne. Vi får se om de slutter med disse rakettene sine, så kanskje det er håp om en positiv utvikling.

Endret av Leiferen
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vi har ikke mange 50-meters svømmebasseng i Norge. Men på Gaza har de nylig fått åpnet et slikt! Og mer til. Se her:

http://fullcomment.nationalpost.com/2010/05/25/fancy-restaurants-and-olympic-size-pools-what-the-media-won%E2%80%99t-report-about-gaza/

Hadde neppe skjedd uten hjelp fra Israel. Men denslags får vi selvsagt ikke høre om i norske medier, som er svært anti-Israel, noe som er grunnen til at så mange har latt seg påvirke til å ta det samme standpunktet. Var anti-Israel selv tidligere, men forandret mening etter å ha sett ting presentert fra begge sider, noe internett har gitt muligheten til.

Endret av Leiferen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg boikotter ikke Israel, men Syria, Iran, Saudi-Arabia med flere boikottes.

For Israelerne har det ingenting å si at nordmenn ikke vil kjøpe frukten deres, selv om det er litt sårt at vi ikke vil det. Men hvis du vil boikotte Israel bør du se vekk fra frukt og matvarer og heller la vær å slå på datamskinen og mobilen. Hver gang du slår på Pc'en din eller sender en sms tjener Israel penger. :D

Endret av Medlem-205774
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjøper det beste og billigste produktet, så kan det komme fra Israel eller andre land for min del. Har israelerne ett bra produkt som jeg vil ha kjøper jeg det. Er uansett temmelig mange land jeg vill boikottet før Israel. Jeg kjøper dog ikke produkter for å støtte Israel, men om jeg boikottet dem ville jeg jo per definisjon støttet landets motstandere og det ønsker jeg heller ikke.

Har spurt om dette før men er det noen som vet om noen Israelsk rødvin som selges på polet? Må jo nesten prøves.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har spurt om dette før men er det noen som vet om noen Israelsk rødvin som selges på polet? Må jo nesten prøves.

Letet nesten etter en liten vits i det der; tenkte selv på å investere pengene mine i et israelsk/jødisk fond, muligens :tease:

tenkte mest på at jeg mener å ha hørt for en stund tilbake at Polet importerte noe vin som var produsert rundt Golanhøyden eller noe slikt. Når vinen får så mye oppmerksomhet må den jo nesten prøves, om ikke annet for å finne ut om den er god :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...