Gå til innhold

Boikotter du Israel?

Boikotter du Israel  

184 stemmer

1. 1. Boikotter du Israel?

• Ja
      39
    • Nei
      113
    • Jeg buikotter Israel(Aktivt kjøper Israelske varer)
      32

Anbefalte innlegg

Israel mister bare mer og mer av demokratiet så det er ikke noe stort til argument.

På hvilken måte mister Israel mer og mer av demokratiet?

Kom over en spørreundersøkelse som er relevant til dette :

"Young Israelis are moving much further to the right politically, according to a survey to be released Thursday.

The study found that 60 percent of Jewish teenagers in Israel, between 15 and 18 years old, prefer "strong" leaders to the rule of law, while 70 percent say that in cases where state security and democratic values conflict, security should come first. A similar picture emerges in the 21 to 24 age group. (...)

According to the authors, the report shows a strengthening of Jewish-nationalist beliefs among Jewish youths, and a clear weakening of the importance given to the state's liberal-democratic base."

http://www.haaretz.com/print-edition/news/poll-young-israelis-moving-much-farther-to-the-right-politically-1.353187

"About 60% of Jewish youths prefer “strong leadership” to rule of law, and the study reveals that 46% of those asked tended to negate the basic political rights like the right to be elected from Israel’s Arab citizens."

http://www.revoltoftheplebs.com/categories/fear-and-loathing/46-of-israeli-teens-revoke-arabs%e2%80%99-rights/

Dette er ikke en tråd om diskusjonen!

Denne tråden er for boikott relaterte ting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, den grunnen er at kommunistene som ønsker å gi enhver muslim adgang til vårt rike og varig uføretrygd, de har pisket opp en pro-muslimsk anti-semittisk stemning, og Oslo-muslimene har bidratt til dette ved sine sinnssvake demonstrasjoner.

Samtlige er hjernevaskede fjols uten bakkekontakt.

Jeg sier som Jesus: "tilgi de, for de vet ikke hva de gjør."

Min bestefar arresterte landssvikere. Synd han er død, han kunne fått lov å arrestere et par av politikerne våre synes jeg..

Nei til islamsk terrorisme!

Boikott alle produkter fra islamske land!

Hvilke islamske land importerer vi fra per i dag?

Lenke til kommentar

En kjapp tur til http://www.rights.no/hrs_skrib_gen/arkiv/hrs_65.60_070221_130.htm avslører ganske hurtig at vi til stadighet importerer defekte produkter fra land som Irak og Somalia.

Israelske mandariner er hvertfall gode til lunsj :thumbup:

Tommel opp! Nå skal jeg lage hjemmelagede pommes frites med israelske poteter. ALLRIGHT! NAM NAM NAM!!!

Lenke til kommentar

En kjapp tur til http://www.rights.no/hrs_skrib_gen/arkiv/hrs_65.60_070221_130.htm avslører ganske hurtig at vi til stadighet importerer defekte produkter fra land som Irak og Somalia.

Jeg kan ikke se at denne artikkelen bekrefter påstanden din. Den handler om voldtekt; ikke om import av mat.

Dessuten er ikke "Human Rights Service" en pålitelig kilde under noen omstendigheter, selv om navnet prøver å gi inntrykk av det. Det er en høyrevridd, innvandringsfiendtlig tankesmie.

Lenke til kommentar

Jeg kan ikke se at denne artikkelen bekrefter påstanden din. Den handler om voldtekt; ikke om import av mat.

Nå skal det nevnes at han heller ikke påstår at det er snakk om matvarer, men rett og slett "defekte produkter".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Israel mister bare mer og mer av demokratiet så det er ikke noe stort til argument.

På hvilken måte mister Israel mer og mer av demokratiet?

Kom over en spørreundersøkelse som er relevant til dette :

"Young Israelis are moving much further to the right politically, according to a survey to be released Thursday.

The study found that 60 percent of Jewish teenagers in Israel, between 15 and 18 years old, prefer "strong" leaders to the rule of law, while 70 percent say that in cases where state security and democratic values conflict, security should come first. A similar picture emerges in the 21 to 24 age group. (...)

According to the authors, the report shows a strengthening of Jewish-nationalist beliefs among Jewish youths, and a clear weakening of the importance given to the state's liberal-democratic base."

http://www.haaretz.com/print-edition/news/poll-young-israelis-moving-much-farther-to-the-right-politically-1.353187

"About 60% of Jewish youths prefer “strong leadership” to rule of law, and the study reveals that 46% of those asked tended to negate the basic political rights like the right to be elected from Israel’s Arab citizens."

http://www.revoltoftheplebs.com/categories/fear-and-loathing/46-of-israeli-teens-revoke-arabs%e2%80%99-rights/

Hvorfor kommer du stadig med slike tåpelige avsporinger? Svar heller på spørsmålet.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så at den kommende generasjonen bryr seg mindre og mindre om demokrati, og har mer og mer fokus på nasjonalistisk og fascistisk tankegods - har ingenting med det å miste demokrati å gjøre? Eh....

Høres ganske mye ut som Norge for meg.

Lenke til kommentar

Har du noen spørreundersøkelser som underbygger påstanden din?

Enkel å bare følge med i Samfunnet, eller på skolevalg f.eks med tanke på at så mange stemmer på Rødt så viser det jo at de er imot Demokrati og ytringsfrihet.

Lenke til kommentar

Hva er buikotter? Mulig jeg ikke har fulgt med i utviklingen av språket, men at man buikotter varer samtidig som man aktivt kjøper varer henger ikke på greip.

On-topic: Vil gjerne boikotte varer fra Israel, men er så sløv når jeg er på butikken at jeg ikke ser på om det står om appelsinene er fra Israel eller ikke. Ett tveegget sverd, men ser på kvalitet fremfor hvor de kommer fra dessverre.

Lenke til kommentar

Enkel å bare følge med i Samfunnet, eller på skolevalg f.eks med tanke på at så mange stemmer på Rødt så viser det jo at de er imot Demokrati og ytringsfrihet.

Så svaret er nei? Så si det da. Nå vrøvler du bare.

Så du sier at du ikke har noe fornuftig svar? så si det da. Nå vrøvler du bare. :thumbdown:

Hva er buikotter? Mulig jeg ikke har fulgt med i utviklingen av språket, men at man buikotter varer samtidig som man aktivt kjøper varer henger ikke på greip.

On-topic: Vil gjerne boikotte varer fra Israel, men er så sløv når jeg er på butikken at jeg ikke ser på om det står om appelsinene er fra Israel eller ikke. Ett tveegget sverd, men ser på kvalitet fremfor hvor de kommer fra dessverre.

Det er det omvendte av å boikotte, har aldri sett ordet på norsk før så måtte fornorske ordet.

Buycott

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...