skylinepower Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Hey, Tid for å søke på nytt skoleår igjen da. Kom inn på elektro i fjor, så går det nå, syns det er veldig greit med matten spesielt, trigonometri som vi har nå. Alltid likt matte, men mindre glad i det praktiske som vi har. Litt lyst og gå Teknikk og industriel produktion (TIP) men er ikke så flink med praktiske ting har jeg merket. Fristet også med naturbruk siden jeg har traktor og korte til det, men igjen så er jeg usikker. Holdte på med regnskap her en dag å da fikk jeg veldig lyst å kanskje bli det. Er jo en god del matte, noe jeg synes er utrolig artig, men vet ikke hva jeg må gå for evt å bli det. Finnes det noe annet man kan gå for å bli bedre i matte, samt jobb som matte brukes flittig i?(vet at de fleste jobber må bruke matte, men tenkte litt sånn teoretisk matte) ikke kun pluss, minus, gange og deling. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 (endret) Ingeniør, lett. Eller noe kvantitativt innen finans. Endret 28. januar 2011 av haarod Lenke til kommentar
Engm Skrevet 28. januar 2011 Del Skrevet 28. januar 2011 Eller ta en mastergrad i matematikk og løs verdens matematiske problem Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 For å evt bli ingeniør, tar det mange år da? 2-3år med almen å så 2-3år med høyskole..? Lyst å komme meg ut i jobb så fort som mulig egentlig. Lenke til kommentar
-Lasse Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 For å evt bli ingeniør, tar det mange år da? 2-3år med almen å så 2-3år med høyskole..? Lyst å komme meg ut i jobb så fort som mulig egentlig. Du kan gå ferdig vgs, og ta ett år med forkurs. Deretter 3 år med høgskole. Et annet alternativ er å ta fagbrev i et yrke og gå Y-veien med 3 år høgskole. Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Jeg er ganske sikker på at du må ha høyere utdanning hvis du ønsker å bruke matte til å gjøre beregninger og slikt på jobb. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Hva med økonom da:) Hva de gjør de? Lenke til kommentar
haarod Skrevet 29. januar 2011 Del Skrevet 29. januar 2011 Alt mulig rart. Finans, markedsføring, regnskap, administrativt. Du finner siviløkonomer i alle bedrifter, mer eller mindre. Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 29. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 29. januar 2011 Er 3år skole ser jeg, og da er det mulighet for å komme seg ut i jobb ganske fort ? Er vel en fordel å være glad i mattematikk da:) ? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 30. januar 2011 Del Skrevet 30. januar 2011 Hva med elektro- eller elektronikkingeniør? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 Går elektro nå, men usikker på om jeg vil fortsette. Liker matten, men ikke det praktiske. Lenke til kommentar
AlphaSix Skrevet 31. januar 2011 Del Skrevet 31. januar 2011 For meg høres det ut som om du må komme deg over på teoriveien; studiespesialiserende + høyskole/universitet. Dette tar minst 6 år, men, men, utdanning bør man ha. Hva var grunnen til at du søkte elektro (og andre yrkeslinjer?) foran stud.spes. på slutten av ungdomsskola? Lenke til kommentar
skylinepower Skrevet 1. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2011 Liker ikke å sitte i ro, blir fort rastlaus som vi sier i trønderlag, er at man blir urolig. Starter jeg på almen kommer karakterene til å gå rett ned, det vil jeg jo ikke. Vurderer også Tip og Naturbruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå